خبر خوش دولت ؛ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابلاغ شد ، واگذاری سهم دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات

به گزارش آقای ابوالفضلی، معاون اول رئیس جمهور اختصاص سهام عدالت به هر یک از مشمولان به ارزش حداکثر 100 میلیون ریال را ابلاغ کرد که این سهام از محل سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات اختصاص خواهد یافت.

خبر خوش دولت ؛ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابلاغ شد ، واگذاری سهم دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات

به گزارش آقای ابوالفضلی، هیات وزیران در جلسه 28 اسفند ماه 1401 به پیشنهاد وزارت امور مالی و دارایی و به استناد اصل 138 قانون اساسی و در اجرای بند الف تبصره 2 ماده واحده قانون بودجه 1401 کل کشور تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تصویب کرد که این مصوبه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، حداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان سهام عدالت تازه، موضوع تصمیم مورخ 16 اسفند شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی معادل حداکثر یک میلیون ریال مشخص می گردد.

هیات وزیران به سازمان خصوصی سازی اجازه داد نسبت به واگذاری سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات اقدام کند که بر این اساس 2 درصد سهام بانک ملت، 3 درصد از سهام بانک تجارت و 2.7 درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری می گردد.

طبق این مصوبه حقوق مالکانه سهام این تصویب نامه به مشمولان تعلق خواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبر خوش دولت ؛ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابلاغ شد ، واگذاری سهم دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش دولت ؛ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابلاغ شد ، واگذاری سهم دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید