کوشش برای کنترل سویه نو، یک میلیارد دز واکسن چینی به آفریقا می رود

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس جمهور چین روز دوشنبه گفت چین یک میلیارد دز اضافی واکسن کووید 19 را در اختیار آفریقا قرار خواهد داد.

کوشش برای کنترل سویه نو، یک میلیارد دز واکسن چینی به آفریقا می رود

به گزارش خبرنگار گروه لم و پیشرفت آقای ابوالفضلی به نقل از سی جی تی ان، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه گفت چین یک میلیارد دز اضافی واکسن کووید 19 را در اختیار آفریقا قرار خواهد داد.

رئیس جمهوری چین این اظهارات را هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس وزرای مجمع همکاری چین و آفریقا که به صورت آنلاین برگزار گردید، بیان نمود.

شی جین پینگ، در این مراسم چهار پیشنهاد برای ایجاد جامعه با سرنوشت مشترک چین- آفریقا مطرح نمود که شامل پافشاری بر همبستگی در مبارزه با کرونا، تعمیق همکاری عملی، ترویج توسعه سبز و دفاع از عدالت و برابری می گردد.

وی بعلاوه گفت: هدف از در اختیار قرار دادن دزهای واکسن، یاری به اتحادیه آفریقا برای دستیابی به هدف خود برای واکسیناسیون 60 درصد از جمعیت آفریقا تا سال 2022 است.

شی جین پینگ اضافه کرد: 600 میلیون دز از این واکسن ها به آفریقا اهدا می گردد.

رئیس جمهوری چین در انتها گفت: علاوه بر این، چین 10 پروژه پزشکی و بهداشتی را برای کشورهای آفریقایی انجام خواهد داد و 1500 پرسنل پزشکی و متخصص بهداشت عمومی را به آفریقا می فرستد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کوشش برای کنترل سویه نو، یک میلیارد دز واکسن چینی به آفریقا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای کنترل سویه نو، یک میلیارد دز واکسن چینی به آفریقا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید