بروکسل در حال رایزنی برای مشخص تاریخ شروع مذاکرات وین است

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از کویت نیوز، سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز طی سخنانی، گفتگوهای میان علی باقری معاون وزیر خارجه کشورمان و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در بروکسل را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

بروکسل در حال رایزنی برای مشخص تاریخ شروع مذاکرات وین است

بر اساس این گزارش، پیتر استانو در جریان برگزاری نشست خبری امروز خود گفت: می توانم این را تأیید کنم که ملاقات دو طرف سازنده بوده است.

وی بعلاوه اضافه نمود: این ملاقات می تواند منجر به شناسایی راهی رو به جلو برای از سرگیری مذاکرات وین باشد.

به گفته استانو، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تیم وی به شدت مشغول کوشش برای شروع مجدد و احیای مذاکرات وین در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

وی بعلاوه تاکید نمود که بورل و تیم وی مشغول رایزنی با شرکای خود برای مشخص زمان دقیق شروع مذاکرات در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

گفتنی است، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای ملاقات و تبادل نظر با مقامات روسی، شامگاه پنجشنبه با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد مسکو شد، در بدو ورود به روسیه، گفت: قرار است روز آدینه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه و نیز میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا درباره ساز و کارهای از سرگیری مذاکرات برای لغو تحریم های ظالمانه ضد ملت ایران رایزنی کنیم.

وی گفت: مذاکرات درباره لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، با حضور سه کشور اروپایی، چین و روسیه از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بروکسل در حال رایزنی برای مشخص تاریخ شروع مذاکرات وین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروکسل در حال رایزنی برای مشخص تاریخ شروع مذاکرات وین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید