برنامه ریزی برای نصب راهنمای صوتی در اماکن تاریخی کرمانشاه

به گزارش آقای ابوالفضلی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برنامه ریزی برای نصب راهنمای صوتی در اماکن تاریخی کرمانشاه صورت می گیرد.

برنامه ریزی برای نصب راهنمای صوتی در اماکن تاریخی کرمانشاه

علی صابر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به لزوم توجه به تبلیغات گردشگری به شیوه مدرن اظهار کرد: در حال حاضر بخش زیادی از تبلیغات گردشگری که در استان صورت میگیرد به شیوه سنتی است که در تلاشیم اقدامات این حوزه را به شکل مدرن و دیجیتال انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در این زمینه در دستور کار قرار گرفته، نصب راهنمای صوتی در اماکن و جاذبه های تاریخی کرمانشاه است.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه این برنامه تا عید نوروز در تعدادی از اماکن تاریخی استان اجرایی می گردد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کرمانشاه کمبود نیروی راهنمای گردشگری داریم، این طرح می تواند یاری نمایند تا اماکن و جاذبه های تاریخی کرمانشاه را به گردشگرانی که از این اماکن بازدید می نمایند، راحت تر معرفی کنیم.

وی گفت: در این طرح در کنار هرکدام از آثار تاریخی استان یک QR کد نصب خواهد شد که گردشگران می توانند با استفاده از گوشی خود و اسکن این QR کد اطلاعات کاملی از جمله راهنمای صوتی آن اثر را کسب نمایند.

صابر در ادامه از طراحی نرم افزاری هم برای بازدید مجازی از اماکن تاریخی استان اطلاع داد و گفت: در این نرم افزار گردشگران می توانند اماکن تاریخی کرمانشاه را به صورت کامل به شکل مجازی بازدید نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کنار استفاده از تبلیغات نوین گردشگری، به شیوه های سنتی هم تبلیغات ادامه پیدا می نماید، گفت: در این راستا حدود 20 طرح بروشور- شامل هر کدام از شهرستان ها یک طرح، صنایع دستی یک طرح و پنج اثر تاریخی شاخص استان هر کدام یک طرح- تهیه شده که در آنها به معرفی این ظرفیت ها پرداخته ایم.

به گفته این مسئول، از این طرح ها حدود 140 هزار نسخه چاپ شده تا در رویدادهای مختلف درون استانی و برون استانی بین مردم و گردشگران منطقه ها مختلف کشور توزیع گردد.

معاون گردشگری استان اضافه نمود: بعلاوه بزودی یک کتابچه هم که در آن به معرفی آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان پرداخته ایم، منتشر خواهد شد.

منبع: همگردی

به "برنامه ریزی برای نصب راهنمای صوتی در اماکن تاریخی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای نصب راهنمای صوتی در اماکن تاریخی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید