الهلال راه شکست پرسپولیس را به تیم های ایرانی نشان داد

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران: پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه سنگین 3 بر صفر برابر الهلال عربستان باخت. این شکست آنهم با این تفاضل گل عجیب، در چندین سال اخیر در کارنامه پرسپولیسی ها ثبت نشده و کم سابقه بود.

الهلال راه شکست پرسپولیس را به تیم های ایرانی نشان داد

به گزارش آقای ابوالفضلی، با وجود آنکه پرسپولیس و یحیی گل محمدی کوشش نموده بودند تمرینات و بازی های محبت آمیز را پشت در های بسته ببرند تا شناخت زیادی از این تیم برای ملاقات حساس با الهلال عربستان وجود نداشته باشد، ولی با آغاز بازی تعیین شد که برخلاف میل پرسپولیسی ها، الهلال با شناخت بسیار دقیقی پا به ملاقات با پرسپولیس گذاشته و به درستی نقطه ضعف این تیم را پیدا نموده است.

نکته جالب درباره بازی الهلال - پرسپولیس اینکه هر سه گل تیم عربستانی از یک نقطه زمین شکل گرفت تا تعیین گردد پرسپولیس چقدر در این منطقه از زمین ضعف دارد. در واقع الهلالی ها به درستی از شکاف بین مدافع میانی (فرشاد فرجی) و مدافع راست پرسپولیس (سیامک نعمتی - مهدی شیری) آگاهی داشتند و هر سه گل را به فرستادن توپ به آن منطقه و بعد ارسالش یا شوت به سمت دروازه به گل رسیدند. گل اول با توپ گیری در همان منطقه و حرکت در عرض حاصل شد. گل دوم و سوم هم با عبور از همان فضا و با پاس راحت در عرض حاصل شد. عجیب آنکه الهلالی ها چندین بار دیگر هم این حرکت را تکرار کردند که یا توپ هایشان در چارچوب نبود یا اینکه حامد لک آن ها را مهار کرد.

یحیی گل محمدی هم با وجود تعویض کردن سیامک نعمتی نتوانست مانع از پر کردن آن حفره ایجاد شده بگردد، چون گل سوم الهلالی ها بعد از تعویض نعمتی و جایگزینی اش با مهدی شیری حاصل شد که نشان داد این تعویض هم دردی را برای پرسپولیس دوا ننموده است.

به گزارش آقای ابوالفضلی، بررسی بی نقص عربستانی ها از نقطه ضعف پرسپولیس حالا به خوبی راه را به دیگر تیم های ایرانی هم نشان داده تا اگر یحیی و تیمش همچنان روی استفاده از این ترکیب در خط دفاعی اصرار داشته باشد، چطور به پرسپولیس در لیگ برتر لطمه زده گردد. با اتفاقاتی که در این ملاقات رقم خورد به نظر می رسد گل محمدی چاره ای به غیر از اعمال تغییرات در خط دفاعی به ویژه پرهیز از عدم استفاده همزمان از فرجی - نعمتی در سمت راست خط دفاعی اش نداشته باشد.

منبع: فرارو

به "الهلال راه شکست پرسپولیس را به تیم های ایرانی نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهلال راه شکست پرسپولیس را به تیم های ایرانی نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید