افسردگی شبانه: نحوه مقابله با آن

به گزارش آقای ابوالفضلی، افسردگی نوعی اختلال خلقی است که با علائم عاطفی و جسمی همراه است و می تواند زندگی روزمره را به تداخل بیاندازد. برآورد شده است که در آمریکا 16 میلیون بزرگسال در چند سال اخیر افسردگی را تجربه نموده اند.

افسردگی شبانه: نحوه مقابله با آن

افسردگی در هر شخصی ممکن است متفاوت باشد. علائم افسردگی در بعضی افراد در شب بیشتر نمایان می گردد و شدت آن بالاتر می رود. افسردگی شبانه می تواند باعث بی خوابی و تشدید آن گردد و خوابیدن را برای شخص بسیار سخت کند.

علائم افسردگی در شب

همانطور که گفته شد علائم افسردگی در شب ممکن است برای هر شخصی متفاوت باشد. در بعضی افراد ممکن است علائم و شدت علائم بیشتر گردد. بعضی دیگر نیز ممکن است در شب احساس انزوا، ناامیدی و پوچی را تجربه نمایند.

چه چیزی باعث افسردگی شبانه می گردد؟

چندین دلیل می توانند موجب افزایش افسردگی در شب شوند. یکی از این دلایل بیکاری و افکار منفی در شب است. در طول روز، برای بعضی افراد - به ویژه افرادی که افسردگی خفیف یا میانه دارند - ساده تر است تا خود را مشغول نگه دارد. کار، مدرسه یا فعالیت های اجتماعی در طول روز ما را سرگرم می نمایند. اما در شب هنگامی که می خواهید بخوابید هیچ چیزی به جز شما و افکار شما وجود ندارد.

محققان بعلاوه در پی دلایل دیگری بودند که می تواند علائم افسردی شبانه را افزایش دهد. با توجه به یک تحقیق در سال 2013 بر روی حیوانات تعیین شد که چراغ های پرنور (بخصوص نور های آبی و سفید) نه تنها خواب ما را در شب مختل می نمایند بلکه علائم افسردگی را افزایش می دهند.

بعلاوه گفته می گردد اگر برنامه روتین روزانه شما دچار اختلال گردد، این امر ممکن است افسردگی را تشدید کند. یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که افزایش نور مصنوعی می تواند به طور قابل توجهی ریتم شبانه روزی را مختل کند و باعث افزایش اختلالات خلقی مثل افسردگی گردد.

نکاتی برای مقابله

خوشبختانه راهکار هایی وجود دارد که می توان با یاری گرفتن از آنها با بوجود آمدن افسردگی یا افزایش آن در شب مقابله کرد. برای علائم افسردگی، صرف نظر از اینکه این علائم چه موقعی از شبانه روز خود را نشان می دهند، باید برنامه درمانی که دکتر برای شما تجویز نموده است را حفظ کنید. این برنامه می تواند شامل مصرف دارو ها باشد حتی اگر احساس کنید حالتان خوب است.

اگر علائم برای شما نا آشناست یا در حال حاضر تحت هیچ درمانی نیستید، باید با یک دکتر دیدار داشته باشید. آنها می توانند مشکل شما را تشخیص دهند و بر اساس آن درمانی را تجویز نمایند که برای شما کارساز باشد.

برای مدیریت افسردگی شبانه خود، می توانید بعضی از نکات زیر را امتحان کنید تا باعث بهبود علائم شما در شب گردد.

  • مسائل کاری و هر چیز استرس زا را از اتاق خواب خود بیرون کنید

این کار می تواند فضای خواب شما را آرام تر و مثبت تر کند. بعلاوه سعی کنید اتاق خوابتان عاری از هر گونه صفحه نمایش باشد.

  • فعالیت های تسکین دهنده استرس را امتحان کنید

فعالیت های آرام بخش که باعث کاهش استرس می شوند مانند نقاشی یا پختن کیک و شیرینی می تواند به شما یاری کند تا در طول شب با افسردگی خود مقابله کنید.

  • از صفحه نمایش پر نور پزهیز کنید

سعی کنید حداقل 2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب به هیچ صفحه نمایشی اعم از تلویزیون، مانیتور، تبلت و گوشی نگاه نکنید، و تا جایی که می توانید نور صفحه را کم کنید.

  • مصرف الکل و کافئین خود را کم کنید

هر دو اینها می توانند علائم افسردگی را افزایش دهند. مصرف کافئین هنگام شب می تواند خواب ما را مختل کند.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "افسردگی شبانه: نحوه مقابله با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی شبانه: نحوه مقابله با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید