افزایش نرخ بیکاری در عربستان و ادعاهای دروغ مقامات سعودی درباره بومی سازی مشاغل

به گزارش آقای ابوالفضلی، یک وب سایت بین المللی با تاکید بر افزایش نرخ بیکاری در عربستان اعلام نمود که مقامات سعودی تبلیغات دروغینی در مورد بومی سازی مشاغل اعلام می نمایند.

افزایش نرخ بیکاری در عربستان و ادعاهای دروغ مقامات سعودی درباره بومی سازی مشاغل

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی به نقل از سعودی لیکس، وب سایت بین المللی استارز اند استرایپ گفت که مقامات سعودی در حال تبلیغ دروغ در مورد بومی سازی مشاغل به منظور نشان دادن کاهش نرخ بیکاری هستند.

این سایت تاکید نمود که نرخ بیکاری در عربستان سعودی هنوز زیاد است، در حالی که مقامات سعودی ادعا می نمایند هزاران فرصت شغلی به ویژه برای زنان فراهم نموده اند.

بر اساس گزارش این وب سایت بسیاری از مشاغل موجود برای زنان سعودی در عربستان با دستمزد بسیار پایین و ناچیز است و تبلیغات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مورد افزایش فرصت شغلی برای زنان سعودی یک تبلیغ فریبکارانه است.

وب سایت مذکور در ادامه نوشت: وقتی مقامات سعودی درباره بومی سازی مشاغل برای فراهم کردن فرصت های شغلی برای زنان سعودی صحبت می نمایند ، در مورد مشاغلی صحبت می نمایند که قبلا توسط کارگران مهاجر آسیایی و سایر کشورهای عربی و آفریقایی انجام می شده است.

تبلیغ دروغین ایجاد فرصت شغلی در چشم انداز 2030

به دنبال نقدها بسیاری از جوانان سعودی، مقامات سعودی ایجاد فرصت شغلی و کاهش نرخ بیکاری را در سایه چشم انداز 2030 را تبلیغ نموده اند.

اخیرا ترکی الجعوینی مدیرکل صندوق توسعه منابع انسانی (هدف) در عربستان ادعا کرد که از استخدام 25000 زن و مرد جوان سعودی حمایت شده است.

چند هفته گذشته بسیاری از کاربران توئیتر برای ابراز خشم از ادامه نرخ بالای بیکاری و افزایش تعداد بیکاران در عربستان سعودی یک کمپین الکترونیکی راه اندازی کردند.

کاربران توییتری هشتگ نرخ بیکاری در عربستان را راه اندازی کردند تا یک روزنامه سعودی که ادعا نموده بود میزان بیکاری در عربستان در حال کاهش است را محکوم نمایند.آن ها نشان دادند که نرخ بیکاری، فقر در حال افزایش و شرایط زندگی سعودی ها در حال وخیم تر شدن است.

ثبت نرخ بیکاری در عربستان

شایان ذکر است که روزنامه المالیه سعودی از کاهش نرخ بیکاری در سعودی ها تا خاتمه سه ماهه چهارم سال 2020 اطلاع داد.

بر اساس گزارش ادعایی این روزنامه بیکاری در میان ساکنان عربستان سعودی از شهروندان و مقیمان در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به 7.4% کاهش یافته، و میانگین بیکاری شهروندان سعودی در این مدت به 12.6% رسیده که نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته (14.9%) کاهش واضحی داشته است. نرخ بیکاری زنان عربستان سعودی نیز از 30.2 درصد در سه ماهه قبلی همان سال به 24.4 درصد کاهش یافته است.

بسیاری از کاربران توییتری ادعاهای مقامات سعودی در مورد کاهش بیکاری را تکذیب کردند و سیاست های محمد بن سلمان را متزلزل خواندند.

بر اساس گزارش موسسه بین المللی مک کینزی نرخ بیکاری عربستان سعودی در میان شهروندان سعودی به 12.3 درصد رسیده است و انتظار می رود در سایه چشم انداز 2030 این میزان به 22 درصد افزایش یابد. با پیوستن 200 هزار جوان سعودی به نیروی کار داخلی، فشار بر اقتصاد داخلی افزایش می یابد و تحمل آن سال به سال سخت می گردد.

با وجود اصلاحات مالی که بیش از دو سال پیش شروع شده و آنگونه که ولیعهد سعودی در مورد چشم انداز خود تبلیغ می کرد، فرصت های شغلی یا توسعه سایر صنایع غیر نفتی توفیق چشمگیری ایجاد نشده است.

دولت عربستان برای کاهش نیروی کار خارجی تدابیر مختلفی از جمله بومی سازی مشاغل و استفاده از سعودی ها در بخش های مختلف مالی اتخاذ کرد و تصمیم گرفت سعودی کردن اقتصاد را به عنوان یکی از ارکان چشم انداز 2030 توسعه دهد اما سیاست های دولت در بومی سازی بی هدف شغل های سبک به وقوع فجایع در بازار و وخیم شدن وضع کاری نیروی کار منجر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افزایش نرخ بیکاری در عربستان و ادعاهای دروغ مقامات سعودی درباره بومی سازی مشاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ بیکاری در عربستان و ادعاهای دروغ مقامات سعودی درباره بومی سازی مشاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید