افزایش میانه تاخیر پروازها به 94 دقیقه

به گزارش آقای ابوالفضلی، در خردادماه 1402، طبق آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، 28 درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند و میانه زمان تاخیر پرواز ایرلاین ها، به 94 دقیقه افزایش یافته است.

افزایش میانه تاخیر پروازها به 94 دقیقه

طبق آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در خردادماه 1402، 28 درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند و میانه زمان تاخیر پرواز ایرلاین ها، به 94 دقیقه افزایش یافت.

بر اساس گزارش منتشرشده از طریق مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در خردادماه 1402 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 2 درصد و در اعزام و پذیرش مسافر 3 درصد کاهش و در ارسال و پذیرش بار و پست 2 درصد افزایش داشته است.

پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در خرداد ماه 1402 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 5 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 2 درصد کاهش داشته است. پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 32 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 16 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 15 درصد افزایش داشته است.

کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در خرداد ماه 1402 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 3 درصد افزایش، اعزام و پذیرش مسافر 2 درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست 2 درصد افزایش داشته است. پروازهای داخلی نیز در این بازه زمانی نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 1 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 6 درصد کاهش داشته است. پروازهای بین المللی نیز در نشست و برخاست 50 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 49 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 48 درصد افزایش داشته است.

میانه زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در خرداد ماه به 94 دقیقه رسید و نسبت به اردیبهشت 1402، 10 دقیقه افزایش یافت؛ ایرلاین های فلای پرشیا با 131، ایران ایر با 124، وارش با 120 کارون با 111، چابهار با 103 و آسمان با 102 دقیقه، میانه تاخیرهایشان بیشتر از 100 دقیقه بود.

در خرداد ماه 1402 شرکت های تابان، ایرتور و کارون با 45، 38 و 38 درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی آساجت و ماهان به ترتیب با صفر و 8 درصد در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین درصد تاخیرات را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی آساجت و ماهان بهترین عملکرد را داشته اند.

همچنین نسبت به ماه گذشته، شرکت های هواپیمایی معراج و وارش به ترتیب با 18 و 16 درصد افزایش بیشترین و شرکت های هواپیمایی قشم ایر، کیش ایر، کاسپین و چابهارایر به ترتیب با 8، 8، 8 و 4 درصد کاهش در پروازهای برنامه ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تاخیردار را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی قشم ایر، کیش ایر، کاسپین و چابهارایر بهترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته اند.

در بخش پروازهای باطل شده نیز شرکت های هواپیمایی زاگرس و کاسپین با 78 و 65 درصد بیشترین و شرکت های هواپیمایی پویاایر و فلای پرشیا با 3 و 9 درصد در کل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای ابطالی را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی پویاایر و فلای پرشیا بهترین عملکرد را داشته اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "افزایش میانه تاخیر پروازها به 94 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش میانه تاخیر پروازها به 94 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید