اسپایدرمن پلی استیشن 33 میلیون نسخه فروخته؛ مایلز مورالس هم به کامپیوتر می آید

به گزارش آقای ابوالفضلی، در جریان رویداد State of Play اخیر پلی استیشن شرکت تفریح های تعاملی سونی و استودیو اینسامنیاک گیمز تأیید کردند که بازی مرد عنکبوتی مارول (Marvels Spider-Man) و نسخه فرعی آن یعنی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز قرار است در تابستان سال جاری برای کامپیوترهای شخصی عرضه شوند. با این حال، این تنها خبر مهم آن ها نبود. سونی به صورت رسمی اندازه فروش بازی مرد عنکبوتی و نسخه فرعی آن را اعلام نمود که آمار خیره کننده ای را نشان می دهد.

اسپایدرمن پلی استیشن 33 میلیون نسخه فروخته؛ مایلز مورالس هم به کامپیوتر می آید
  • اسپایدرمن پلی استیشن و نسخه فرعی آن تابستان امسال به کامپیوتر می آیند

اگرچه رکوردشکنی های بازی مرد عنکبوتی پلی استیشن دیگر باید به یک عادت تبدیل شده باشد اما رکوردشکنی تازه این بازی و نسخه فرعی آن برای بار دیگر ما را شگفت زده کردند. طبق اطلاعیه تازه استودیو اینسامنیاک، سری بازی مرد عنکبوتی (بازی مرد عنکبوتی و بازی مرد عنکبوتی مایلز مورالز) از سال 2018 تا 15 مه 2022 توانسته اند بیش از 33 میلیون نسخه فروش داشته باشند.

آخرین بار سونی در اوت 2019 آمار فروش بازی مرد عنکبوتی مارول را اعلام نموده بود و در آن موقع تعیین شد که این بازی پرطرفدار توانسته 13.2 میلیون نسخه فروش داشته باشد. سپس در نوامبر 2020 به وسیله صفحه لینکدین یکی از عوامل بازی تعیین شد که فروش این اثر مرز 20 میلیون نسخه را سپری نموده است. با این حال، از آن موقع به بعد، پلی استیشن نسخه بازسازی شده این اثر را که شامل بازی اصلی و بازی مرد عنکبوتی مایلز مورالز است، برای پلی استیشن 5 عرضه کرد. البته نسخه مایلز مورالز به صورت جداگانه هم برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شده اند.

طبق آمار تازه، نسخه بازسازی شده و نسخه فرعی باعث رشد قابل توجه فروش بازی شده اند و مجموع فروش این اثر را به 33 میلیون نسخه رسانده اند. این آمار برای یک بازی انحصاری که فقط هم چند سال از عرضه آن سپری شده است، آماری استثنایی است که همچون آن را بسیار کم سراغ داشته ایم.

اکنون که بازی به این ارقام فوق العاده روی کنسول های پلی استیشن رسیده و در واقع چیزی نزدیک به نهایت فروش خود را نموده است، عرضه مرد عنکبوتی و نسخه فرعی آن یعنی مرد عنکبوتی مایلز مورالز می تواند دوباره رشد بزرگی را در فروش این اثر ایجاد کند و احتمالاً به راحتی فروش آن را به بیش از 40 میلیون نسخه برساند.

علاوه بر این، همان طور که می دانیم استودیو اینسامنیاک گیمز سال گذشته در رویداد بزرگ پلی استیشن بازی مرد عنکبوتی 2 را به صورت رسمی معرفی کرد. این اثر که برای انتشار در سال 2023 میلادی در نظر گرفته شده است، می تواند موفقیت مجموعه بازی مرد عنکبوتی را روی کنسول های پلی استیشن دوچندان کند. این احتمال وجود دارد که در رویدادهای بزرگ بعدی پلی استیشن در امسال تریلرهای تازهی را از بازی مرد عنکبوتی 2 ببینیم.

نکته بسیار جالب و تأمل برانگیز این است که همین چند روز پیش گزارشی منتشر شد که شرح می داد بازی مرد عنکبوتی چگونه انحصاری پلی استیشن شد و مدیران ایکس باکس چگونه فرصت فراوری این بازی را رد نموده اند. شاید آن ها اکنون با موفقیت و فروش بزرگ بازی مرد عنکبوتی به اشتباه بزرگ خود پی برده باشند. بعلاوه اکتیویژن بلیزارد هم که گمان می کرد مارول نمی تواند همکار بهتری نسبت به آن ها برای توسعه یک بازی بزرگ از مرد عنکبوتی پیدا کند، قطعاً اکنون به خطای خود مطلع شده است.

منبع: PlayStation Blog

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسپایدرمن پلی استیشن 33 میلیون نسخه فروخته؛ مایلز مورالس هم به کامپیوتر می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپایدرمن پلی استیشن 33 میلیون نسخه فروخته؛ مایلز مورالس هم به کامپیوتر می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید