اتاق کثیف بیمارستان کجاست؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، بیمارستان ها، دارای بخش های مختلفی هستند که به فراخور کاربرد هایی که دارند، می بایست نکات بهداشتی در آن بخش ها، به درستی رعایت شود.

اتاق کثیف بیمارستان کجاست؟

به گزارش خبرگزاری مهر، اتاق تمیز یا clean room، یک محیط کنترل شده از لحاظ سطح آلاینده ها، بخار شیمیایی، باکتری ها و عوامل بیماری زا در بیمارستان ها، کلینیک های درمانی و آزمایشگاه های تشخیص طبی است.

این محیط مجهز به تجهیزاتی نظیر فیلتر، دمنده و مکنده های بسیار قدرتمند است تا علاوه بر کاهش آلایندگی شرایط محیطی نظیر دما، رطوبت و فشار نیز کنترل شود.

بخش هایی از بیمارستان ها به ویژه بخش های جراحی به علت جلوگیری از ایجاد و توسعه آلودگی و حفظ ایمنی و سلامت بیماران نیاز به اتاق تمیز دارد.

کارکنان و افرادی که به بخش های مختلف این واحد بیمارستانی رفت و آمد دارند باید از قوانین خاصی نظیر ممنوعیت ورود لوازم چوبی، پلاستیکی، چرم و کاغذ و مواد خوراکی، پرهیز از رفت و آمد پیش از حد و استفاده از دستکش، لباس، کلاه و کفش مخصوص پیروی کنند تا از انتقال آلودگی جلوگیری شود.

پرسنل بعد از استفاده از تجهیزات و لوازم پزشکی برای بیمار، تمامی این تجهیزات را به منظور تمیز کردن آن ها به اتاق کار کثیف منتقل می کنند.

در اتاق های کثیف بیمارستانی ابزار پزشکی، وسایل و تجهیزات استفاده شده و آلوده را قرار می دهند تا انتشار عفونت کنترل شود.

اتاق کثیف، بیشترین استفاده را در بیمارستان ها و به منظور جمع آوری ملحفه و لباس های کثیف، پسماند، شستشوی وسایل، تخلیه ترشحات و…، دارد.

منبع: فرارو

به "اتاق کثیف بیمارستان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق کثیف بیمارستان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید