5 هفته اول لیگ را ببینیم می گویم چه تیمی قهرمان می گردد! ، دربی در هفته پنجم خطرناک است

به گزارش آقای ابوالفضلی، ناصر ابراهیمی سرمربی پیشین تیم ملی و پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص شرایط جابجایی تیم های لیگ رجحان گفت: همه این موارد برای موفقیت بستگی به همان 5 اصل اساسی که پیش ترها گفته ام دارد. من همواره گفته ام وقتی تیمی قهرمان می شود، این موضوع فقط به مربی و بازیکن برنمی شود.

5 هفته اول لیگ را ببینیم می گویم چه تیمی قهرمان می گردد! ، دربی در هفته پنجم خطرناک است

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت وگو با آقای ابوالفضلی تاکید نمود: اول از همه، موفقیت یک تیم به به مدیر باشگاه برمی گردد که تیمش را براساس چه رویکردی و هدفی ببندد و چارت سازمانی اش چگونه خواهد بود. بعد از مدیر هم سرپرست تیم مهم است به نوعی رابط کادر فنی با مدیریت باشگاه است. نقاط ضعف و قوت تیم را می داند. در کنار رهبری مالی تیم را هم برعهده دارد. مباحث مالی خیلی در موفقیت تیم تاثیر دارد.

وی اضافه نمود: اگر پول بازیکنان به موقع پرداخت نگردد اتفاقات حاشیه ای زیادی پیرامون تیم اتفاق می افتاد. بازیکنان هم بازی در می آورند. ضمن اینکه خیلی از بازیکنان در تیم های مختلف با هم در ارتباط هستند و وقتی می خواهند با تیمی قرار داد ببنند وقتی متوجه شوند آن تیم سخت پول می دهد در تصمیم شان تتازه نظر می نمایند. اما اگر دغدغه مالی نباشد سرمربی براساس نقاط ضعف و قوت تیمش بازیکن جذب می نماید. در این بین دنبال بازیکن داخلی یا خارجی می روند، اما دغدغه مالی ندارند. سرمربی خیالش راحت است و از باشگاه می خواهد فلان بازیکن را از فلان باشگاه یا فلان کشور خارجی جذب کنید که مورد تاییدم است.

ابراهیمی اضافه نمود: هر تیمی که این 5 اصل اساسی را داشته باشد فصل بعد هم جزو 5 تیم اول لیگ برتر خواهد بود. من معتقدم صد درصد تیم قهرمان لیگ در همین فصل نقل و انتقلات معین می گردد. استقلال که به قول شما هنوز تکلیفش معین نیست و بازیکن چندانی جذب ننموده است. این، کار مربی را سخت می نماید. در خصوص تصمیم گیری بازیکنان همه چیز به کادر فی برمی گردد؛ اینکه چه بازیکنانی جذب شوند یا چه بازیکنانی بروند با سرمربی و تبعاتش هم با خودش است.

او درباره شرایط پرسپولیس در فصل جابجایی گفت: در پرسولیس مربیانش تصمیم گیرنده اصلی در یارگیری هستند و ما تماشاگر هستیم. در یک اتاق در بسته نشسته ایم و در خصوص پرسپولیس قضاوت می کنیم، اما در داخل باشگاه و جلسات نیستیم. بازیکنی مثل کنعانی زادگان هم اگر جذب شده حتما مربی تایید نموده است.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان اضافه نمود: وقتی تیمی قهرمان می گردد یا دوم یا سوم می گردد، برای فصل تازه هم می خواهد قهرمان گردد. مربی تیم صددرصد در فکر این است که بازیکنانی را بگیرد که از بازیکنان فصل قبل بهتر باشند. به نظر من در هر تیمی بازیکنان ذخیره باید از بازیکنان اصلی هم بهتر باشند قهرمان می گردد. نیمکت قوی باعث رقابت خوب آنها با بازیکنان اصلی می گردد و این خود باعث پیشرفت است. ضمن اینکه مربی از دقیقه یک تا 90 هر موقع بخواهد می تواند با خیال راحت تعویضی اگر لازم بود انجام دهد.

ابراهیمی درخصوص دربی که در هفته پنجم برگزار خواهد شد نیز گفت: من طی 50 سالی که در تیم های مختلف از جمله پرسپولیس مربی فوتبال بوده ام، همیشه قرعه کشی های این چنینی را دیده ام. حالا در این قرعه، دربی در هفته پنجم افتاده و این خیلی خطرناک است؛ چراکه در 5 هفته اول تازه تیم ها شکل واقعی را خود را پیدا می نمایند. من 5 بازی اول لیگ را ببینیم می گویم، کدام تیم قهرمان می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "5 هفته اول لیگ را ببینیم می گویم چه تیمی قهرمان می گردد! ، دربی در هفته پنجم خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هفته اول لیگ را ببینیم می گویم چه تیمی قهرمان می گردد! ، دربی در هفته پنجم خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید