5 عامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی

به گزارش آقای ابوالفضلی، دکوراسیون داخلی از جمله مواردی ست که بعد از ساخت یک خانه باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه موضوع طراحی داخلی از اهمیت ویژه ای در بین معماران و طراحان ساختمانی برخوردار است و با توجه به ضروری بودن این امر همیشه راهکارهای جدیدی برای ایجاد طرحی نو و خلاقانه در محیط خانه توسط کارشناسان ارائه میشود. رعایت چند نکته ضروری در طراحی داخلی یاری شایانی به ایجاد فضایی شیک و جذاب میکند و فضای یکنواخت و بی روح خانه را به محیطی دوست داشتنی تبدیل مینماید. در ادامه به نکاتی اشاره شده که تاثیر بسزایی در زیباسازی فضای خانه ایفا میکنند.

5 عامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی

چیدمان وسایل

یکی از نکاتی که در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد نحوه چیدمان وسایل است. طریقه چیدمان مبلمان, فرش, تابلو, آباژور و سایر وسایل باید به نحوی باشد که تناسب در فضای خانه رعایت گردد و نوعی نظم و هارمونی در دکوراسیون به چشم بیاید. استفاده از وسایل اضافی, فضای خانه را شلوغ نموده و نمای آن را کوچک میکند. در چیدمان وسایل باید دقت لازم صورت گیرد تا از هر نوع هرج و مرج در محیط خانه اجتناب گردد و فضایی باز و دلگشا با دکوراسیونی مناسب ایجاد گردد.

استفاده از گیاهان طبیعی

استفاده از گل های طبیعی نه تنها باعث شادابی و سرزندگی شما میگردد بلکه هوا را تصفیه نموده و ریه های شما را از هوای تازه پر میکند. گل های آپارتمانی آرام بخش هستند و قرار دادن آنها در فضای ساختمان باعث پاکسازی هوا و زیبایی فضا میگردد. تنوع این نوع گل ها بسیار زیاد است و آنها را میتوان در قسمت های مختلف خانه از جمله کنار تلویزیون, میز کنار مبل, میز کامپیوتر و … قرار داد.

استفاده از قاب عکس

استفاده از قاب عکس با رنگ های متفاوت نمایی بسیار زیبا در دکوراسیون داخلی ایجاد میکند. قاب عکس تزیین مناسبی برای دیوارهای خالی است. متخصصین دکوراسیون داخلی پیشنهاد میکنند که قاب هایی با رنگ روشن در اتاق خواب و قاب هایی با رنگ تیره را در سالن پذیرایی قرار دهید.

رنگ آمیزی دیوارها

رنگ یکی از معیارهای مهم در طراحی داخلی ساختمان است و به وسیله آن میتوان فضای کسالت بار و تکراری را به محیطی روح بخش تبدبل نمود. رنگ تاثیر مهمی در روح و روان افراد دارد. انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش نقش مهمی در ایجاد حس خوب در افراد دارد. برای رنگ اتاق خواب بهتر است از رنگ های ارام بخش و برای رنگ اتاق پذیرایی از رنگ های پر انرژی استفاده گردد.

نصب آینه بر روی دیوار

یکی از ایده های خلاقانه که با کمترین هزینه قابل اجرا در دکوراسیون داخلی میباشد, استفاده از آینه است. نصب آینه در فضای کوچک باعث بزرگتر نما دادن آن میگردد و انعکاس نور در آن جلوه ای بسیار زیبا ایجاد میکند.

منبع: ساختمانچی

به "5 عامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 عامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید