15 میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریور سال جاری به استان گیلان سفر کردند

به گزارش آقای ابوالفضلی، ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، 15 میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریور سال جاری به استان گیلان سفر کردند.

15 میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریور سال جاری به استان گیلان سفر کردند

ولی جهانی، مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: 15 میلیون توریست تنها از ابتدای شهریور سال جاری تا به امروز به استان سفر کردند. 9 میلیون نفر از تعداد یاد شده از روز شانزدهم تا بیست و یکم شهریور به گیلان سفر نموده اند.

او اظهار کرد: شهرستانهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان و رودسر به ترتیب بیشترین اقامت را به خود اختصاص داده و شهرستانهای آستارا، فومن و طوالش در رده های بعدی قرار دارند.

جهانی افزود: 35 میلیون توریست از ابتدای سال جاری به گیلان سفر نموده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

جهانی با بیان اینکه بیش از 33 میلیون نفر شب در استان اقامت داشته اند، از افزایش 45 درصد ماندگاری توریستان نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان اطلاع داد و گفت: بیش از صد در صد واحدهای اقامتی استان سطح اشغال داشته اند.

او توضیح داد: ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید توریستان را به خود اختصاص داده است.

منبع: همگردی

به "15 میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریور سال جاری به استان گیلان سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریور سال جاری به استان گیلان سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید