گپ و گفتگو با یکی از تور لیدرهای باتجربه خبرنگاران

به گزارش آقای ابوالفضلی، امروزه سفر به یکی از لذت بخش ترین مقوله های زندگی بشر تبدیل شده است. در سفر، انسان با تجارب، فرهنگ و جاذبه هایی مختلف، ناب، زیبا و به یادماندنی آشنا شده و به برخی از اسرار و حقایق نهفته در دل هر کشور و هر منطقه پی می برد. برای پی بردن بهتر به حقایق و مشاهده دیدنی های بیشتر با کسب اطلاعات مفید و ارزشمند، همراهی یک تور لیدر باسواد و مطلع بدون شک تاثیر بسزایی دارد. برهمین اساس و برای آشنایی بیشتر با این حرفه به سراغ یکی از تورلیدرهای آژانس مسافرتی خبرنگاران رفتیم و پای صحبت های وی نشستیم.

گپ و گفتگو با یکی از تور لیدرهای باتجربه خبرنگاران

در ابتدا از خانم جواهری خواستیم که خود را معرفی کند که او اینگونه پاسخ داد: هایده جواهری هستم که دو مدرک تورلیدری و مدیرفنی را اخذ کرده ام. حدود 17 سال است، تورلیدر هستم و سابقه همکاری ام با آقای ابوالفضلی نیز به 10سال می رسد.

خانم جواهری، از 3 کشور چین، هند و آفریقا به عنوان محبوب ترین کشورهایی که تا به حال سفر کرده، نام برد و گفت: من همیشه با گردشگران که برخورد می کنم، توصیه ای به آن ها دارم که رفتن به سه کشور مذکور را برای یکبار هم شده در برنامه سفرهای خود قرار دهند تا از جاذبه های بی نظیر این منطقه ها بهره مند شوند. به نظر من این 3 کشور دارای خصوصیات خاصی است که با بقیه نقاط جهان فرق دارد. به عنوان مثال شما وقتی به کشور هند وارد می شوید اولین موضوعی که جلب توجه کرده و در عین حال شگفت آور است، مردم فقیر این دیار هستند که در عین فقر بسیار مهمان نواز بوده و هرچه که دارند در طبق اخلاص می گذارند. این مردم اموالی بیشتر از آن چه که دارند طلب نمی کنند. از نظر مردم شناسی دیدن این سه کشور منحصربه فرد است.

وی از یکی از چالشهای شغلی که راهنمایان در ایران و شاید در همه جای جهان با آن دست به گریبان هستند، عدم هماهنگی راهنمای آژانس های مسافرتی با راهنمای بومی آن منطقه دانست. وی اضافه کرد: زمانیکه دو راهنمای سفر یعنی راهنمای ارسالی از آژانس مسافرتی و محلی با هم هماهنگ باشند، لحظات فراموش نشدنی برای گردشگران خلق می شود که در بسیاری از مواقع این موضوع اتفاق نمی افتد.

وی همچنین از عدم هماهنگی و برنامه ریزی بعضی از آژانس های مسافرتی با تورلیدرها گلایه کرد و گفت: بعضی از اوقات آژانسهای مسافرتی برای اینکه بتوانند فروش راحتتر و سریعتری داشته باشند یک سری از حقایق را به مشتریان نمی گویند یا طور دیگری آن را نشان می دهند. در نتیجه مسافران پس از رسیدن به مقصد، زمانیکه متوجه عدم همخوانی صحبت های اولیه با چیزهایی که می بینند، می شوند، گله، شکایت و ناراحتی را به تورلیدرها ابراز می کنند. غافل از اینکه راهنمایان نیز از این جریان باخبر نبوده اند. در این صورت است که تورلیدرها در کنار تمامی دغدغه های شغلی در حین سفر باید جوابگوی سوالات و شکایاتی باشند که از آن بی خبرند.

از جواهری پرسیدیم؛ به طور حتم در این سالها خاطره های زیادی برای شما پدید آمده است، اگر مایل هستید یکی از آن ها را نقل کنید که وی پاسخ داد: زمانی که مسافران به شهر یا کشور خود باز می گردند؛ مرا در آغوش گرفته و از سفری که داشته اند اعلام رضایت می کنند. برای من پیغام های قدرشناسانه ارسال می کنند و همین رفتارها خاطره های خوب و فراموش نشدنی را برای من خلق می کند.

وی از سابقه 10ساله همکاری با آژانس مسافرتی آقای ابوالفضلی ابراز رضایت و خوشحالی کرد و گفت: با جدیت می توانم بگویم، از همکاری با آقای ابوالفضلی بسیار راضی هستم. چرا که از معدود آژانس های مسافرتی است که به مسافران دروغ نمی گوید و هر آن چه که در تور وجود دارد برای آن ها تشریح می کند. همچنین برای پرداخت مبلغ به تور لیدرهایش بسیار به موقع و در لحظه عمل می کند.

جواهری در خاتمه گذاشتن تورهایی با قیمت های مناسبتر و ارزانتر را برای بهبود عملکرد آقای ابوالفضلی پیشنهاد داد.

منبع: الی گشت

به "گپ و گفتگو با یکی از تور لیدرهای باتجربه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گپ و گفتگو با یکی از تور لیدرهای باتجربه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید