کوه بی بی شهربانو به قطب گردشگری تبدیل می گردد

به گزارش آقای ابوالفضلی، فاز یکم طرح ساخت قطب تفریحی و گردشگری در محدوده کوه بی بی شهربانو (بوستان بام ری) بهمن ماه افتتاح می گردد.

کوه بی بی شهربانو به قطب گردشگری تبدیل می گردد

به گزارش آقای ابوالفضلی، شهردار منطقه 20 در جلسه کارگروه پروژه های قابل افتتاح در بهمن سال 1401 بر تسریع در اجرای فاز یک این طرح تأکید کرد و گفت: یکی از دغدغه های شهروندان بهره مندی از فضایی تفریحی و اسکان مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است. بر این اساس و با هدف زیست پذیری مطلوب شهر، توسعه فضای سبز و تامین رفاه حال شهروندان، عملیات اجرایی ساخت قطب تفریحی - گردشگری بی بی شهربانو طی 3 فاز در مجاورت بزرگراه امام علی(ع) و کوهپایه های زیارتگاه بی بی شهربانو شروع شده و فاز اول آن که شامل معابر اصلی و المان های پارکی در مساحت 17 هکتار است بهمن ماه آماده بهره برداری خواهد بود.

سید محمد ناظم رضوی در ادامه با اشاره به اینکه محدوده جنگل کاری محوطه کوه بی بی شهربانو با وسعت 100 هکتار پیش بینی شده است، گفت: طرح احداث این بوستان با هدف ایجاد مجموعه توریستی، تفرجگاه کوهستانی، دریاچه مصنوعی، پیست دوچرخه سواری، باغ راه و... از ضلع شرق بزرگراه امام علی(ع) تا کوه های اطراف بی بی شهربانو اجرا خواهد شد.

ناظم رضوی از پیشرفت 50 درصدی این پروژه یاد کرد و گفت: ضروری است جانمایی و نصب پل معلق، نصب آلاچیق، بهبود شرایط فضای سبز این محدوده، پیگیری احداث مجموعه شهربازی، جانمایی دریاچه، اجرای اقدامات ترافیکی، اجرای پیاده راه برای دسترسی شهروندان از این پروژه تا بقعه بی بی شهربانو در برنامه کاری حوزه های مربوطه قرار بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کوه بی بی شهربانو به قطب گردشگری تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه بی بی شهربانو به قطب گردشگری تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید