نوسا پنیدا؛ از زیباترین جزیره های اطراف بالی

به گزارش آقای ابوالفضلی، جزیره خارق العاده نوسا پنیدا در جنوب شرقی بالی با سواحلی خیره کننده و نقاط مناسب غواصی، تکه ای از بهشت را در اختیار گردشگران ماجراجو می گذارد.

نوسا پنیدا؛ از زیباترین جزیره های اطراف بالی

گفته می گردد نوسا پنیدا (Nusa Penida)، یک جزیره خیره نماینده در ساحل جنوب شرقی بالی است که گردشگران با تماشا آن به یاد بالی در 20 سال گذشته می افتند. امروزه این جزیره کماکان برای گردشگرانی که عاشق فضاهایی هستند که با سیل گردشگران اشغال نشده است، یک بهشت رویایی به شمار می آید.

با آقای ابوالفضلی همراه باشید تا بدانید که چرا نوسا پنیدا با استخرهای سنگی طبیعی، سواحل بکر و دست نخورده، صخره های ژوراسیکی و چشم اندازهای بدیع، باید در فهرست آرزوهای سفر شما قرار بگیرد.

چگونه به جزیره نوسا پنیدا برسیم؟

نوسا پنیدا، بزرگ ترین جزیره در میان سه جزیره ساحل جنوب شرقی بالی به شمار میرود؛ با این حال، جزایر نوسا لامبونگن (Nusa Lembongan) و نوسا چانینگن (Nusa Ceningan)، مقاصد پربازدیدتری هستند. قایق ها از سه بندرگاه اصلی در شرق بالی یعنی سانور، کوسامبا (Kusamba) و پادانگ بای (Padangbai) به سمت نوسا پنیدا حرکت می نمایند.

سفر با قایق های عمومی، حدود 45 دقیقه به طول می انجامد و هزینه آن نیز تقریبا 2.30 دلار است؛ اما اگر در صورت تمایل می توانید از قایق های تندرو بهره ببرید که با بلیط 5.50 دلاری، شما را زودتر به آنجا می رسانند. از جزیره نوسا لامبونگن نیز قایق به سمت نوسا پنیدا حرکت می نماید.

اقامت در جزیره

اغلب اقامتگاه های جزیره نوسا پنیدا در ساحل شمالی واقع شده اند. قیمت ها اقامتگاه های خانگی مقرون به صرفه تا بانگالوهای با سیستم تهویه هوای مطبوع، از 10 تا 40 دلار به ازای هر شب متغیر هستند. در این جزیره بعلاوه، گزینه های اقامتی ایربی ان بی (Airbnb) نیز وجود دارد.

در پی اقامتگاهی عجیب تر و غیرعادی تر می شد؟ چرا در یک خانه درختی اقامت نمی کنید؟ هتل سه ستاره روماه پوهون (Rumah Pohon)، چندین خانه درختی با چشم اندازهایی مجذوب کننده از طلوع خورشید برای پیشنهاد کردن به شما دارد.

حمل و نقل در جزیره

نوسا پنیدا، یک جزیره بزرگ دست نخورده است و جاذبه های گردشگری زیادی برای تماشا دارد. اگرچه جاده ها در منطقه ها اصلی کاملا پیشرفته و خوب هستند؛ اما گشت و گذار در بقیه جزیره می تواند کمی مشکل باشد؛ زیرا شرایط خیابان ها متاسفانه بسیار ضعیف است.

برای جابه جایی در جزیره باید کمی زمان بگذارید. پس برترین راه برای گشتن در کل جزیره، موتورسیکلت های کوچکی است که با قیمت 4.40 دلار برای هر روز اجاره در دسترس هستند.

غواصی در نوسا پنیدا

مسافران ماجراجو در نوسا پنیدا، بهشت موعود خود را پیدا خواهند کرد؛ زیرا فعالیت های هیجان انگیز بسیاری در اینجا وجود دارد. این جزیره که با عنوان مقصد غواصی در سطح جهانی شناخته می گردد با مساحت بیش از 200 کیلومتر مربع دارای حداقل 20 نقطه مناسب برای شیرجه زدن و غواصی است.

برجسته ترین نقاط غواصی در جزیره نوسا پنیدا، خلیج کریستال (Crystal Bay)، مانتا پوینت (Manta Point)، خلیج مانتا و تویوپاکه (Toyapakeh) هستند. غواصان در این نقاط با صدها گونه از مرجان ها و ماهی ها از جمله مولا مولا یا خورشیدماهی اقیانوسی که سنگین ترین ماهی استخوان دار شناخته شده است و بعلاوه سفره ماهی های دیو بزرگ روبه رو خواهند شد. چندین شرکت تور غواصی در جزیره وجود دارد که مشهورترین آن ها، اقامتگاه غواصی پنیدا (Penida Dive Resort) و غواصی بلو کرنر پنیدا (Blue Corner Dive Penida) هستند.

گشت و گذار در جزیره

یکی از متمایزترین ویژگی های جزیره نوسا پنیدا، صخره های سنگی و خطوط ساحلی آن است. در این جزیره، فرم های سنگی شگفت انگیزی وجود دارد.

ساحل کلینگ کینگ (Kelingking) که نام مستعار آن، صخره تی رکس (T-rex cliff) است، با صخره هایی به شکل تیرانوسور، یک گونه از دایناسورهای گوشت خوار، نمونه ای خارق العاده از این فرم های سنگی به شمار می آید. با کوهنوردی از یک دامنه شیب دار به ساحل خلوتی با ماسه های سفید می رسید.

یکی دیگر از جاذبه های تماشایی این جزیره، آبشارهای سگانینگ (Seganing Falls) هستند، یک راستا آبی باریک که در داخل صخره قرار گرفته است و به سمت آبشاری کوچک در پایین صخره سرازیر است. نباید فراموش کنید که برای ریلکس کردن، حتما در استخر آبی سنگی این آبشار شنا کنید.

انجلز بیلابونگ (Angels Billabong)، دریاچه ای کم عمق و مرجانی در وسط توده بزرگی از سنگ ها است. امواج با حرکت به سمت سنگ ها، یک استخر آب شفاف و فیروزه ای را در اینجا شکل داده اند. با کمی پیاده روی از این دریاچه زیبا به ساحل شکسته (Broken Beach) با یک پل سنگی طبیعی خارق العاده بر فراز خلیج می رسید.

جزیره نوسا پنیدا، پر از سواحل ماسه ای است. خلیج کریستال در بخش غربی جزیره، یکی از مکان های محبوب برای شنا و غواصی سطحی محسوب می گردد. این بخش از جزیره، آب هایی آرام و شفاف و بعلاوه چشم اندازی عالی از غروب آفتاب را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

در جنوب شرقی، ساحل آتوه (Atuh Beach) در میان دو پرتگاه مبهوت نماینده قرار گرفته و فقط به وسیله کوهنوردی بر فراز یکی از این پرتگاه ها قابل دسترسی است؛ اما مطمئن باشید که ماسه های سفید و آب های آبی لاجوردی، ارزش زحمتی را که برای رسیدن به اینجا می کشید، دارند.

به خاطر داشته باشید که مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین آفرهای تور بالی را می توانید در آقای ابوالفضلی پیدا نموده و با خیالی آسوده از آژانس های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "نوسا پنیدا؛ از زیباترین جزیره های اطراف بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسا پنیدا؛ از زیباترین جزیره های اطراف بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید