مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا

به گزارش آقای ابوالفضلی، وقتی می خواهیم خودروی باکیفیتی مثل دی اس 5LS را با اتومبیل دیگری مقایسه کنیم باید سراغ ماشین هایی را بگیریم که خواستار زیادی دارند و بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند. نسل چهارم کیا اپتیما که با نام JF در بازار شناخته می گردد در کنار هیوندای سوناتا ماشین هایی هستند که توان رقابت با سدان 5LS را دارند و انتخاب میان آن ها بیشتر به سلیقه و بعلاوه کیفیتی که از ماشین مورد نظرتان طلب می کنید بستگی دارد. در این مطلب قصد داریم نگاهی کنیم به مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا و ببینیم که این خودرو در قیاس با همرده های خود چه رجحان دارد.

مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا

مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF

بدنه اپتیما JF کاملاً لوکس و خوش ترکیب به نظر می رسد و نمایی مجذوب کننده و هماهنگ را به وجود آورده است. کابین اپتیما مخلوطی از طراحی های اسپرت و لوکس است که فضای داخلی ماشین را به شکلی زیبا و کارآمد درآورده است. فضای داخل اتاق برای این کلاس ماشین مناسب است و فضایی جادار را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی اپتیما JF در سطح بالایی قرار گرفته است و اگر بخواهیم این ماشین را با دی اس 5LS مقایسه کنیم در یک سطح هستند، اما از نظر کیفیت ساخت اگر این دو خودرو را مقایسه کنیم دی اس 5LS ماشین باکیفیت تری به نظر می رسد.

در مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF، اپتیما JF با پیشرانه 4 سیلندر و 2359 سی سی حجم، توان فراوری 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را دارد. وزن نسبتاً زیاد این خودرو باعث شده تا در شتاب گیری چندان مناسب عمل نکند و همچون همتای فرانسوی اش ماشین چابک و پرشتابی به نظر نرسد. بااین حال یکی از نقاط قوت اپتیما JF مصرف سوخت نسبتاً مالی این ماشین است که در هر 100 کیلومتر 7.8 لیتر بنزین مصرف می نماید که در مقام مقایسه با دی اس 1.5 لیتر مصرف آن بیشتر است.

اپتیما JF برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعتی اتوماتیک یاری می گیرد که همین امر باعث شده تا رضایت سرنشینان آن را جلب کند چراکه به راحتی می توانند تعویض دنده ای نرم، راحت و دلپذیر داشته باشند.

بااین حال یکی از دلایلی که می توان دی اس 5LS را نسبت به اپتیما JF بهتر دانست، برمی شود به موضوع سواری و هندلینگ. مهندسین و سازندگان کیا در خصوص سیستم تعلیق اپتیما JF اصلاحات زیادی انجام داده اند که تا حدودی به بهبودی فرایند آن یاری نموده است. با وجود این تغییرات، اما هنوز هم JF ماشین خشک و کوبنده ای است و هندلینگش نسبت به رقبایی که در این کلاس دارد کمی ضعیف عمل می نماید.

از دیگر نکات منفی کیا اپتیما JF نفوذ صدا به داخل کابین این خودرو است. بااین حال اپتیما JF اکنون بیش از هر زمان دیگری ارزش خرید بیشتری دارد؛ ولی در این مقایسه این دی اس 5LS است که ماشین بهتر و باکیفیت تری نشان می دهد.

برای کسانی که در پی خاص بودن و خاص نشان دادن خود هستند، 5LS یک انتخاب عاقلانه و منطقی به نظر می رسد؛ اما اگر بازار دست دوم قوی و ماشین پرطرفدار مدنظرتان است پیشنهاد ما به شما خودروی کیا اپتیماست.

مقایسه دی اس 5LS با هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا با پیشرانه 2.4 لیتری توان فراوری 178 و 188 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 232 نیوتن در متر در 4000 دور در دقیقه را با گیربکس 6 سرعتی خود به چرخ های جلو منتقل می نماید. حداکثر سرعت این سدان کره ای 2 کیلومتر کمتر از رقیب فرانسوی اش یعنی 210 کیلومتر بر ساعت است.

اگر بخواهیم دو خودروی دی اس 5LS و سوناتا را از نظر شتاب مقایسه کنیم باید به شما بگوییم که این خودروی فرانسوی است که در این آیتم نسبت به رقیبش رجحان دارد زیرا هیوندای سوناتا طی 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد یعنی 0.7 ثانیه بیشتر از 5LS.

مصرف سوخت ترکیبی سوناتا 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که از این نظر هم 1.7 بیشتر از سدان فرانسوی مصرف دارد. از نظر امکانات ایمنی و رفاهی، اما هیوندای دست کمی از سدان فرانسوی ندارد و حتی در برخی از موارد از همتای فرانسوی اش پیشی می گیرد.

این خودروی کره ای برای حفظ ایمنی سرنشینانش از شش کیسه هوا در جای جای خودرو یاری گرفته است. بعلاوه استفاده از شیشه ها و آینه های برقی، لامپ های مه شکن، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، کروز کنترل، سنسور پارک جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشداردهنده نقاط کور، سیستم ناوبری، آفتاب گیرهای کناری و عقب، ترمز پارک الکترونیکی، آینه های کاهنده تشعشع، گرم کن و سردکن جایگاه های جلو، لامپ های زنون و … امکاناتی است که در این خودروی کره ای به کار رفته است.

امیدواریم که این مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا توانسته باشد اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید، شادمان می شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دی اس 5LS با کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید