معرفی فیلم: بیوه ها (Widows) یک سرقت مسلحانه زنانه به کارگردانی استیو مک کوئین

به گزارش آقای ابوالفضلی، جدیدترین فیلم استیو مک کوئین از 16 نوامبر روی پرده سینما رفته و مطابق انتظار، با نظر مثبت مردم روبرو است.

معرفی فیلم: بیوه ها (Widows) یک سرقت مسلحانه زنانه به کارگردانی استیو مک کوئین

بیوه ها یک فیلم پر از بازیگر معروف به کارگردانی شخصی است که کارنامه درخشانی دارد و همه دنیا او را می شناسند و با سبک فیلم سازی اش آشنا هستند.

همه انتظار دارند کارگردان فیلم های 12 سال بردگی (12Years a Slave) و شرم (Shame) یک درام خانوادگی و عاشقانه غم انگیز ساخته باشد. فیلمی پر از احساس های عمیق میان انسان ها و فرو رفتن در شخصیت ها و حقایقی که با آن روبرو می شوند.

ولی فیلم Widows همه این ها هست به اضافه هیجان، اکشن، سرقت، ترس، ناکامی، انتقام و وفاداری. یعنی هر چیزی که باید یک فیلم سرگرم کننده داشته باشد را در این فیلم خواهیم دید.

پر از چهره ها و بازیگرهای آشنا، صحنه های بدیع و تاثیرگذار که شما را به فکر فرو می برد و البته نمی توانید لحظه ای این فیلم را رها کنید.

نویسنده این فیلم، گیلین فلین است؛ نویسنده فیلم دختر گمشده (Gone Girl). پس، خیلی عجیب نیست که سبک این فیلم هم تا حدودی شبیه به فیلم دختر گمشده باشد. خود این نویسنده هم فیلم نامه را از یک مینی سریال انگلیسی به همین نام در سال 1983 اقباس کرده است.

شناسنامه فیلم بیوه ها (Widows)

کارگران: استیون مک کوئین

سال ساخت: 2018، نمایش از 16 نوامبر

بازیگران: ویولا دیویس، میشل رودریگز، الیزابت دبیکی، سینتیا اروینو، کالین فارل، برایان تایری هنری، دنیل کالویا و …

مدت زمان فیلم: 129 دقیقه

امتیاز آی ام دی بی: 7.5

سبک: درام، جناحی، رمانتیک

داستان فیلم

فیلم درباره سرنوشت و سرگذشت چهار زن است. چهار زنی که هیچ شباهت و نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند جز بدهی هایی که همسران خلاف کارشان به ارث گذاشتند.

سه مرد در یک سرقت مسلحانه شکست می خورند و کشته می شوند. همسران این سه مرد تصمیم می گیرند سرنوشت زندگی شان را خودشان به دست بگیرند و کار نیمه تمام مردان شان را تمام کنند. آن ها سراغ زن چهارمی می روند تا در این تصمیم کمک شان کند و به نتیجه برسند.

این بیوه ها می خواهند به عهد و پیمانی که بستند وفادار بمانند و ماموریتی ناتمام را به پایان برسانند تا شاید به آرامش برسند و دیگر زندگی ازشان طلب کار نباشد.

در این مسیر با تنش ها، تفاوت ها، حوادث و موانع بزرگی روبرو می شوند که هیچ گونه آشنایی و سنخیتی با آن ها ندارند ولی مجبور هستند اشتباه مردان شان را جبران کنند. شاید هم بهانه شان اتمام کار ناتمامی است؛ بلکه می خواهند از زندگی و سال ها رنج و دردی که متحمل شده اند؛ انتقام بگیرند.

بهتر است باقی داستان را خودتان ببینید …

چرا بیوه ها را باید دید؟

خوب چرا باید این فیلم را ببینیم؟ فیلمنامه که خط داستانی سرراست و مشخصی دارد. یک سرقت مسلحانه مردانه، شکست، مسائل زنان بیوه، اتحاد و …

همیشه می گویند راوی خوب می تواند یک داستان تکراری که صد بار شنیده اید را طوری تعریف کند که انگار اولین بار است می شنوید و تازه برخی جزییات داستان را متوجه می شوید.

فیلم بیوه ها آن قدر خوب روایت و سرهم بندی شده است و همراه با ریتم و کشش و هیجان است که لحظه ای آن را رها نمی کنید. از همان سکانس و صحنه اول درگیرش می شوید و انصافا فیلم هم ثانیه ای در پی تلف کردن وقت شما نیست.

همین طور که داستان پیش می رود؛ هیجان اوج می گیرد و شما با هر صحنه، نما، کلمه و دیالوگ بیشتر برافروخته می شوید. این سوال برایتان مطرح می شود فیلم درباره مردانی است که شرور بوده اند یا درباره زنانی که اکنون باید تاوان شرارت مردن شان را پس بدهند.

زنانی که همیشه عادت کرده بودند پول دزدی مردان شان را بگیرند و خرج کنند یا زنانی که می توانند بر مسائل خود، هر چند با بیوه گی، فائق آیند و در حالی که امید ندارند؛ از پس کاری بزرگ برآیند.

در این فیلم شما با تفاوت های مذهبی، آیینی، سبک زندگی، ایدئولوژی و عملیاتی آشنا می شوید ولی هیچ یک نمی توانند یک اتحاد زنانه را برهم بزنند.

استیو مک کوئین هم سعی کرده در لابه لای روایت یک سرقت مسلحانه هالیوودی زنانه، مسائل زنان بیوه و مسایلی درباره سیاست، خشونت، فساد و نظام سرمایه داری در شهر شیکاگو را بیان کند.

فیلم از نظر ساختار، فیلمنامه، صحنه پردازی، جلوه های ویژه و نقش آفرینی شخصیت ها و بازیگرها فیلمی کامل و جامع است. فقط شاهد صحنه های عاشقانه و احساسی نیستید یا اینکه فقط صحنه های سرقت و خشونت نمی بینید؛ بلکه هر سکانس با لایه های محتوایی غنی پر شده که به شما تلنگر می زنند.

نظرات منتقدان

فیلم Widows پیروز شده رتبه 34 را در فهرست بهترین فیلم های سال 2018 کسب کند. امتیاز او در بسکمک از نقدها و بررسی های فیلم بالا است. در سال IMDB نمره 7.5 و در metacritic به میانگین امتیاز 85 رسیده است.

غالب نقدها درباره این فیلم مثبت است و شما را به تماشای آن دعوت می کند. فیلم طوری است که غالب بیننده ها راضی و راضی خواهند بود و جزو طرفداران آن می شوند.

در این نقدها، فیلم را اثری خوب، سرگرم کننده، شاهکار نو و استادانه استیون مک کوئین، پویا و تاثیرگذار می خوانیم که البته تصاویر خوبی دارد، فیلمنامه آن فوق العاده زیبا است، ماتم زده و غیر کلیشه ای است.

برخی از نقدها هم می گویند فیلم بیوه ها کمی خسته کننده است و یک اثر رده میانه است. صحنه های پایانی آن عجولانه است و شاید باید آرام تر، عمیق تر و با پایان بندی بهتر بودند.

پیشنهاد ما این است این نقدها را نادیده بگیرید و خودتان این فیلم را تماشا کنید و بعد از تجربه تان برای ما هم بگویید.

منبع: یک پزشک

به "معرفی فیلم: بیوه ها (Widows) یک سرقت مسلحانه زنانه به کارگردانی استیو مک کوئین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم: بیوه ها (Widows) یک سرقت مسلحانه زنانه به کارگردانی استیو مک کوئین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید