محموله تسلیحاتی بزرگ امارات وارد لیبی شد

به گزارش آقای ابوالفضلی، امارات یک محموله تسلیحاتی برای نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی ارسال کرد.

محموله تسلیحاتی بزرگ امارات وارد لیبی شد

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی به نقل از العربی الجدید، منابع مصری از ورود محموله سلاح های اماراتی به لیبی خبر دادند.

به گفته این منابع این محموله تسلیحاتی برای نیروهای خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی که از آوریل گذشته حمله به طرابلس را آغاز کرده اند ارسال شده است.

این منابع اظهار داشتند که هدف ابوظبی از ارسال این سلاح ها تقویت نیروهای خلیفه حفتر به ویژه بعد از شکست های اخیر این نیروها در برابر نیروهای دولت وفاق ملی است.

بر اساس این گزارش، چند روز بعد از ارسال این محموله تسلیحاتی شماری از نظامیان اماراتی از خاک مصر وارد لیبی شده اند تا مأموریت های مربوط به فرماندهی عملیات لجستیکی و اداره عملیات به پرواز در آوردن پهپادها را انجام دهند.

از سوی دیگر برخی منابع لیبیایی آگاه از مذاکرات سری روسیه با یکی از گردان های وابسته به دولت وفاق ملی برای آزادی اشخاصی که تابعیت روسی دارند خبر دادند.

به گفته این منابع شماری از فرماندهان شبه نظامیان مسلح اخیرا برای مذاکراه در خصوص آزادی اتباع روسیه به مسکو سفر کرده اند.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله مصر و فرانسه است.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین المللی قرار گرفته، تحت ریاست فائز السراج عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "محموله تسلیحاتی بزرگ امارات وارد لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله تسلیحاتی بزرگ امارات وارد لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید