مباحث امنیتی میراث فرهنگی در حال پیگیری است

به گزارش آقای ابوالفضلی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، مباحث امنیتی میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

مباحث امنیتی میراث فرهنگی در حال پیگیری است

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست پنجره واحد سرمایه گذاری استان توضیح داد: در بحث گردشگری اتفاقات خوبی در استان اجرا شده و از چند پروژه مهم در استان بازدید شد که بزودی افتتاح خواهند شد.

وی بعلاوه با اشاره بر اینکه اقتصاد استان مخصوصا در حوزه معادن همواره دچار مشکل بوده، گفت: خدمات شرکت های صنایع معدنی در استان باید بدرستی شکل گیرد و نگاهشان به استان اصلاح گردد.

ما در استان معادن زیادی داریم ولی متاسفانه چیزی نصیب استان نشده و فقط زمین استان در حال خالی شدن و استفاده است؛ هم نیروی انسانی و هم وقت زیادی در معادن بدون نفع به استان هدر رفته است.

وی نقش شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در توسعه استان را مهم و کلیدی دانست و گفت: نقش شرکت های صنعتی معدنی در توسعه استان شایان است و برای تامین سرمایه اقتصادی پروژه های بزرگ استان و به نتیجه رساندن پروژه های مهم استان، میتوان در قالب افزایش سرمایه از سهام این شرکت ها استفاده کرد.

فداکار با بیان اینکه مدیران در کنار هم معادن را مدیریت نمایند تا به نفع استان و در راستای پیشرفت استان بکار گرفته شوند، ادامه داد: باید این شرکت ها سعی نمایند از سرمایه داران استان خرید نمایند حتی اگر شده با قیمت پنج درصد بالاتر از خارج استان زیرا این یکی از کارهایی است که می تواند برای پیشرفت کار معادن در استان بکار گرفته گردد و شکل بگیرد.

وی افزود: لذا جلسه ای با مدیران شرکت ها در استان گذاشته گردد و منابع و ظرفیت ها را اعلام نمایند تا به یک جمع بندی دقیقی برسیم.

استاندار کرمان در خصوص بخش کشاورزی استان نیز اعلام کرد: انتقال آب هنوز یک بحث بزرگی است و کوشش و پیگیری زیادی می خواهد تا به نتیجه برسد.

فداکار گفت: لذا این مهم باید تبدیل به خواست عمومی گردد و بحث ماده 27 و 28 که برای ما و انتقال آب مانع ایجاد نموده را حل کنیم و برای صنعت باید بیشتر تعلق گیرد چون احتیاج استان است بنابراین در احکام برنامه هفتم توسعه این اختیار به استان ها باید داده شده و موضوع رها نگردد و باید بطور خاص در استان پیگیر گردد.

وی با اشاره به اینکه در بخش عمده ای از شرکت ها و صنایع استان و کل کشور، مصرف برق بالایی را شاهد هستیم، افزود: بحث انرژی باید تبدیل به یک مورد خاص گردد.

فداکار افزود: در استان انرژی خورشیدی را داریم که این برترین ظرفیت خوبی است که هر گاز و خوراکی که از آن آزاد می گردد در اختیار استان و برای صنایع پایین دست استفاده گردد.

استاندار کرمان مهمترین موضوع را در استان انتقال آب آشامیدنی دانست و اعلام کرد: راه نجات استان همین انتقال آب است و تا حدودی حل شده و مشکل اصلی در بخش زرند است.

به گفته وی، بزودی بحث آب آشامیدنی آن منطقه نیز حل خواهد شد لذا اگر بحث اراضی بایر و انتقال آب حل گردد، آب کرمان مسئله ای نخواهد داشت.

وی در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمان نیز گفت: کل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مربوط به پروژه های نیمه تمام خواهد بود که مصوباتی نیز بعد از سفر بوده که باید پیگیر باشیم.

منبع: همگردی

به "مباحث امنیتی میراث فرهنگی در حال پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مباحث امنیتی میراث فرهنگی در حال پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید