ماجرای جاسوسی تسلا از مشتریان ، وعده های حفظ حریم خصوصی توخالی از آب درآمدند!

به گزارش آقای ابوالفضلی، در گزارش اخیر خبرگزاری رویترز، معین شد که کارمندان شرکت تسلا به تصاویر و فیلم های خصوصی ضبط شده به وسیله دوربین خودرو های تسلا دسترسی داشته و آن ها را با یکدیگر به اشتراک می گذاشتند. این امر نقض حریم خصوصی مشتریان و برخلاف خط مشی مشخص شده در وبسایت این کمپانی خودروسازی است.

ماجرای جاسوسی تسلا از مشتریان ، وعده های حفظ حریم خصوصی توخالی از آب درآمدند!

به گزارش تجارت نیوز، شرکت خودروسازی تسلا به میلیون ها مالک خودرو های برقی خود اطمینان داده است که حریم خصوصی مشتریان همواره برای آن ها بسیار مهم است و مهم خواهد بود. بعلاوه این شرکت در وب سایت خود اشاره می نماید که دوربین هایی که برای یاری به رانندگی در وسایل نقلیه تعبیه نموده از ابتدا برای محافظت از حریم خصوصی مشتریان طراحی شده اند.

اما براساس گزارش اختصاصی رویترز و مصاحبه با 9 کارمند سابق این شرکت در سال های 2019 تا 2022، معین شد که گروه هایی از کارمندان تسلا به طور خصوصی به وسیله یک سیستم پیغام رسان داخلی ویدیو ها و تصاویری را که به وسیله دوربین های خودروی مشتریان ضبط شده اند و گاهی اوقات بسیار خصوصی بوده اند، به اشتراک گذاشته اند.

بعضی از این تصاویر مشتریان تسلا را در موقعیت های خصوصی نشان می دهند. تصاویری که برخلاف آنچه تسلا در وبسایت خود اشاره می نماید، نقض کامل حریم خصوصی مشتریان است.

علاوه بر این تصاویر، عکس ها و ویدئو هایی از تصادفات و حوادث جاده ای را نیز شامل می گردد. به گفته یکی دیگر از کارمندان سابق، یکی از ویدئو های تصادف در سال 2021 که در آن یک خودرو تسلا با سرعت زیاد در منطقه مسکونی با کودکی که در حال دوچرخه سواری است تصادف می نماید، به سرعت میان کارمندان دفتر تسلا در کالیفرنیا در چت های خصوصی آن ها دست به دست شده است.

تصاویر دیگری همانند تصویر سگ ها و تابلو های خنده دار بین کارمندان پخش و به تفریح آن ها تبدیل می شدند. به گفته چندین کارمند سابق، بعضی از عکس ها فقط بین دو کارمند رد و بدل می شدند، اما بعضی دیگر را تعداد زیادی از آن ها می تماشاد.

تسلا در اعلامیه آنلاین حفظ حریم خصوصی مشتری خود بیان می نماید که تصاویر دوربین های آن ناشناس باقی می مانند و مشتری به تصاویر ضبط شده مرتبط نیست.، اما هفت کارمند سابق این شرکت به رویترز گفتند که برنامه کامپیوتری که در محل کار از آن استفاده می کردند می تواند مکان ضبط را معین کند که احتمالاً می تواند محل زندگی مالک خودرو را نشان دهد.

یکی از این کارمندان نیز گفت که به نظر می رسد بعضی از عکس ها هنگام پارک و خاموش شدن خودرو ها گرفته شده است. چندین سال پیش، تسلا در صورت رضایت مالکان، فیلم های ضبط شده را حتی در صورت خاموش بودن خودرو دریافت می کرد. اما این کار را از آن موقع متوقف نموده است.

یکی دیگر از کارمندان سابق می گوید: ما می توانستیم داخل گاراژ مردم و املاک خصوصی آن ها را ببینیم؛ و اگر هر چیز متفاوتی در این مکان ها وجود داشت، تصاویر آن میان کارمندان رد و بدل می شد.

کمپانی تسلا و ایلان ماسک، مدیرعامل آن، به سوالاتی که در این خصوص پرسیده شد، پاسخی ندادند.

برای تهیه این گزارش، رویترز با بیش از 300 کارمند سابق تسلا که در 9 سال گذشته در این شرکت کار نموده بودند و در توسعه سیستم خودران آن شرکت داشتند، تماس گرفت. بیش از ده ها نفر پذیرفتند که به سؤالات پاسخ دهند و همگی به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند. اما هیچ یک از تصاویر یا ویدئو ها به دست نیامد و معین نشد که این روند تا چه حد گسترده است و آیا هنوز هم در میان کارمندان شرکت رواج دارد یا خیر. بعضی نیز می گویند تنها محتوایی که با آن ها به اشتراک گذاشته می شد برای اهداف قانونی کاری، مانند یاری گرفتن از همکاران یا سوپروایزر ها بود.

ذخیره تصاویر به وسیله تسلا برای آموزش هوش مصنوعی

اشتراک گذاری ویدیو های حساس یکی از ویژگی های سیستم های هوش مصنوعی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این سیستم ها اغلب به تعداد بسیار زیادی از انسان ها احتیاج دارند تا به آموزش ماشین ها برای یادگیری وظایف اتوماتیک مانند رانندگی یاری نمایند.

از حدود سال 2016، تسلا صد ها نفر را در آفریقا و بعداً در ایالات متحده استخدام نموده است تا تصاویر را برچسب گذاری نمایند تا به خودروهایش یاری کند یاد بگیرند که چگونه عابران پیاده، علائم خیابان، وسایل نقلیه ساختمانی، در های گاراژ و سایر اشیایی را که در جاده ها یا در خانه مشتریان با آن ها روبرو می شوند، تشخیص دهند. برای انجام این کار، این افراد به هزاران ویدئو یا تصویر ضبط شده به وسیله دوربین های خودرو دسترسی پیدا می کردند.

تسلا به طور فزاینده ای این فرآیند را به سمت اتوماتیک شدن پیش می برد و سال گذشته یک مرکز برچسب گذاری داده ها را در سن متئو، کالیفرنیا تعطیل کرد. اما همچنان بعضی از این مراکز فعال هستند. یکی از کارمندان سابق می گوید: راستش را بخواهید این نقض حریم خصوصی بود و من همواره به شوخی می گفتم که پس از تماشا این تصاویر، هرگز تسلا نمی خرم.

دیگری می گوید: این موضوع مرا آزار می دهد، زیرا فکر نمی کنم افرادی که ماشین ها را می خرند، بدانند که به حریم خصوصی آن ها احترام گذاشته نمی گردد. ما می توانسیتم حتی بچه ها آن ها را ببینیم و آن ها را در موقعیت هایی می دیدیم که مطمئنم نمی خواستند با کسی به اشتراک بگذارند.

دیوید چافنز، مدیر اجرایی موسسه امنیت سایبری و حریم خصوصی در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون، به اشتراک گذاری فیلم ها و تصاویر حساس به وسیله کارمندان تسلا را از نظر اخلاقی اشتباه خواند. او گفت که انتشار محتوای حساس و شخصی می تواند به عنوان نقض خط مشی حفظ حریم خصوصی تسلا تلقی گردد که احتمالاً منجر به مداخله کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده می گردد که قوانین فدرال مربوط به حریم خصوصی مشتریان را اجرا می نماید.

منبع: فرارو

به "ماجرای جاسوسی تسلا از مشتریان ، وعده های حفظ حریم خصوصی توخالی از آب درآمدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای جاسوسی تسلا از مشتریان ، وعده های حفظ حریم خصوصی توخالی از آب درآمدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید