قلعه میرغلام هاشمی ایلام اقامتگاه بوم گردی می شود

به گزارش آقای ابوالفضلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از پیشرفت 70درصدی قلعه میرغلام هاشمی در شهرستان دره شهر با کاربری اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوصی خبر داد.

قلعه میرغلام هاشمی ایلام اقامتگاه بوم گردی می شود

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: این بنای تاریخی که در راستای سیاست های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بهره برداری گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده، نخستین فاز توسعه آن با نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان با کاربری اقامتگاه بوم گردی 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او اضافه کرد: واگذاری بناهای تاریخی موجب کاهش هزینه های مرمت و نگهداری اثر و نیز اشتغال زایی و توسعه اقتصادی منطقه تاریخی می شود.

شنبه زاده شرح داد: حفظ و حراست از آثار تاریخی امری بدیهی برای حفظ فرهنگ و تمدن غنی گذشتگان است، ضمن اینکه موجب جذب گردشگر در این استان نیز خواهد شد و از سوی دیگر نگهداری و حفظ تمامی این آثار توسط دولت امری سخت و تا حدودی دور از دسترس است؛ به این منظور حضور بخش خصوصی در این راستا می تواند کمک بزرگی به حفظ آثار کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام بیان نمود: قلعه میرغلام هاشمی یکی از بناهای دوران قاجاریه دره شهر است که براساس سنگ نوشته نصب شده بر روی دیوار ورودی بنا، در سال 1303 هجری قمری، توسط میرغلام هاشمی، حاکم وقت، در روستای فرهادآباد به شکل چهار ایوانی و با مصالحی از سنگ و ملاط گچ ساخته شده که در زمان خود کاربرد نظامی مسکونی داشته و در سال 79 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "قلعه میرغلام هاشمی ایلام اقامتگاه بوم گردی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه میرغلام هاشمی ایلام اقامتگاه بوم گردی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید