طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی مثل قنادی

به گزارش آقای ابوالفضلی، شیرینی نارگیلی از آن دسته شیرینی هایی است که در نگاه اول درست کردنش در خانه سخت به نظر می رسد. با این حال کافی است فقط یک بار تهیه این شیرینی آسان را در خانه تجربه کنید تا به یکی از دستورهای تهیه محبوبتان در میان کیک ها و شیرینی های ایرانی تبدیل گردد. پیش از این در کتاب کاله طرز تهیه شیرین نارگیلی بدون فر را به شما آموزش داده بودیم. این بار با آموختن طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی می توانید بدون داشتن ابزارهای مخصوص شیرینی پزی، این میان وعده سنتی و خوشمزه را تهیه نموده و در کنار یک لیوان چای ایرانی نوش جان کنید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی مثل قنادی

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی

  • پودر نارگیل 1 لیوان
  • شکر 3.4 لیوان
  • روغن مایع 1.3 لیوان
  • سفیده تخم مرغ 4 عدد
  • آب لیمو (ترجیحا آب لیموی تازه) 0.5 قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل 0.5 قاشق چای خوری
  • پودر پسته یا بادام در صورت تمایل برای تزیین

مراحل طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی

1. مخلوط کردن مواد شیرینی نارگیلی

برای تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی، تمام مواد را در یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن خوب هم بزنید تا سفیده کف کند. این کار به پفکی تر شدن بافت شیرینی شما یاری می نماید. بعلاوه وجود آب لیمو یاری می نماید تا بوی بد سفیده تخم مرغ گرفته گردد.

مواد لازم برای تهیه 30 عدد شیرینی نارگیلی (برای تعداد بیشتر، نسبت ها را افزایش دهید.)

2. داغ زدن مواد شیرینی نارگیلی

بعد از اینکه تمام مواد به خوبی مخلوط شدند، نوبت به روشی می رسد که در شیرینی پزی ایرانی اصطلاحا به آن داغ زدن می گویند. هدف از داغ زدن این است که شکر موجود در ترکیب شیرینی به خوبی حل شده و به خورد مواد دیگر برود و زیر دندان قابل حس نباشد.

داغ زدن مواد شیرینی نارگیلی به دو روش انجام می گردد:

روش اول: داغ زدن به روش بن ماری

برای داغ زدن مواد شیرینی نارگیلی به روش بن ماری، ابتدا یک قابلمه میانه را تا نیمه پر از آب نموده و روی حرارت زیاد قرار بدهید تا بجوشد. وقتی آب به جوش آمد و بخار از آن بلند شد، شعله را در حالت میانه قرار دهید. سپس یک کاسه فلزی را به صورتی که در قابلمه فرو نرود و روی آب غوطه ور بماند، در قابلمه قرار بدهید.

مواد شیرینی نارگیلی را در کاسه بریزید و مدام هم بزنید. در این مرحله، هدف ما فقط ذوب شدن دانه های شکر است و نیازی به پختن کامل مواد نیست. پس از گذشت چند دقیقه و حل شدن دانه های شکر، مواد را از روی حرارت بردارید.

روش دوم: داغ زدن روی حرارت مستقیم

در روش دوم داغ زدن مواد شیرینی نارگیلی، نیازی به استفاده از روش بن ماری نیست و فقط به یک ماهیتابه و قاشق چوبی یا لیسک نیاز داریم. مواد شیرینی نارگیلی را در ماهیتابه ریخته و روی حرارت میانه رو به کم قرار بدهید. مشابه روش بالا، مواد را مدام هم بزنید تا دانه های شکر حل شوند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و اجازه بدهید مواد کمی سرد بشوند.

3. پختن شیرینی های نارگیلی

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. روی سینی مخصوص فر را با کاغذ روغنی بپوشاند یا کمی چرب کنید. سپس بعد از سرد شدن مواد، آن ها را در قیف ریخته و یا با یاری یک قاشق، به صورت گلوله های گرد درآورده و با فاصله از هم، روی سینی فر بچینید. می توانید روی شیرینی ها را با خلال یا پودر بادام یا پسته تزیین کنید.

شیرینی ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که سطح آن ها اندکی طلایی گردد، داخل فر بپزید. پس از بیرون آوردن شیرینی ها از فر، مجددا صبر کنید تا آن ها خنک بشوند، سپس اقدام به برداشتنشان از سینی کنید. اگر وقتی شیرینی ها هنوز داغ هستند آن ها را از سینی بردارید، شیرینی ها ترک می خورند و می شکنند.

سوالات متداول در مورد طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی

در انتها این مطلب، به بعضی از سوالات متداول شما در مورد تهیه این شیرینی خوشمزه به روش خانگی پاسخ می دهیم.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر چیست؟

برای تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر، به یک قابلمه بزرگ و پایه برای قرار دادن سینی فر روی آن نیاز داریم. ابتدا قابلمه موردنظرتان را با در بسته به مدت 20 دقیقه روی شعله میانه رو به کم قرار بدهید تا خوب گرم گردد. سپس شیرینی ها را روی سینی چیده و داخل قابلمه قرار بدهید تا به مدت 20 دقیقه بپزند.

با زرده های تخم مرغ به جامانده از تهیه شیرینی نارگیلی چه کار کنیم؟

در دستور تهیه شیرینی نارگیلی، فقط از سفیده تخم مرغ استفاده می گردد. می توانید با زرده های تخم مرغ به جامانده، شیرینی گردویی درست نموده و یا به سراغ تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوش عطر و بو بروید.

مهم ترین نکته در طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی چیست؟

پفکی شدن شیرینی نارگیلی، به هم زدن مواد و به ویژه سفیده تخم مرغ بستگی دارد. البته باید مراقب باشید که هم زدن زیاد مواد باعث روغن انداختن آن نگردد.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی مثل قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی مثل قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید