شایعه یا حقیقت؟ رشد مو و ناخن ها پس از مرگ!

به گزارش آقای ابوالفضلی، به نظر شما تیتر یک حقیقت مورمورکننده را روایت می کند یا شایعه و خرافه؟ اینکه موها و ناخن پس از مرگ هم به رشد خود ادامه می دهند!

شایعه یا حقیقت؟ رشد مو و ناخن ها پس از مرگ!

پاسخ این سؤال مرموز را اینجا می دهیم:

کوتاه ترین پاسخ این است که بگوییم خیر. با این حال رشد مو و ناخن آنقدری نیست که به چشم یک انسان عادی بیاید. به عقیده دکتر دوریس دِی، متخصص پوست در شهر نیویورک سیتی، و پزشک بیمارستاران لنوکس هیل در نیویورک، این امر به به این دلیل رخ می دهد که پس از مرگ بدن انسان آب خود را از دست می دهد و منجر به آب رفتن و کوچک شدن پوست می شود. این فرایند آب رفتگی قسمت هایی از ناخن و مو را که زیر پوست بوده اند آشکار می کند و به همین دلیل است که بلندتر از قبل به نظر می رسند.

معمولاً ناخن ها حدود یک دهم میلی متر در روز رشد می کنند. اما برای رشد نیاز به گلوکز دارند این شکر ساده به بدن انرژی می دهد.

دکتر دی افزود: وقتی بدن می میرد، دیگر گلوکوزی تولید نمی شود. بنابراین، سلول های پوست، سلول های مو و سلول های ناخن دیگر رشد نمی کنند و بلند نمی شوند و سلول های تازه تولید نمی کنند.

علاوه بر این، طبق مطالعاتی که در سال 2007 در مجله BMJ چاپ شد، یک نظام هورمونی پیچیده رشد مو و ناخن ها را هدایت می کند و در زمانی که فرد بدرود حیات می گوید هیچ کدام از اینها امکان پذیر نیستند.

با وجود این، باورهای عام این حقیقت را انکار می کنند. مثلاً در کتاب All Quiet on the Western Front، بازیگر نقش اصلی تصور می کند که ناخن های دوست مرده اش رشد می کند. به گفته محققان این تحقیق، حتی اگر جانی کارسون در مورد رشد ناخن ها اشتباه فرض کرده یا به شوخی از آن صحبت به میان آورده باشد، بهتر است بدانید که در سه روز اول پس از مرگ، مو و ناخن رشد می کنند اما چیزی که قطعاً متوقف می شود تماس های تلفنی است!

منبع: فوت و فن

به "شایعه یا حقیقت؟ رشد مو و ناخن ها پس از مرگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه یا حقیقت؟ رشد مو و ناخن ها پس از مرگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید