سلطانی فر: بوروکراسی اداری مانع واگذاری سرخابی ها شد، تاکید رئیس جمهوری به واگذاری

به گزارش آقای ابوالفضلی، وزیر ورزش و جوانان گفت: بوروکراسی داخلی متاسفانه مانع شروع عملیات اجرایی واگذاری استقلال و پرسپولیس شد.

سلطانی فر: بوروکراسی اداری مانع واگذاری سرخابی ها شد، تاکید رئیس جمهوری به واگذاری

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از فارس ، مسعود سلطانی فر در خصوص اقدامات اجرا شده برای واگذاری دو باشگاه سرخابی مرکز گفت: تمامی مراحل قانونی، اداری، حقوقی و مستند سازی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش و جوانان سرانجام یافته است. تمامی اسناد، مدارک، پرونده ها و گزارشات مورد احتیاج حدود سه ماه است که به سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار تحویل داده شده است.

وی اضافه نمود: بر اساس مصوبات هیات عالی واگذاری شرکت های دولتی که به ریاست وزیر امور مالی و دارایی و با حضور وزیر دادگستری و نمایندگان دادستان کل کشور، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، اتاق تعاون و نماینده منتخب مجلس تشکیل می گردد نحوه واگذاری سهام سرخابی ها معین خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: قرار بود عرضه اولیه با 15 درصد سهام صورت پذیرد اما متاسفانه بوروکراسی داخل دو سازمان فوق الذکر که مسئولیت اصلی و قانونی امر خصوصی سازی شرکت های دولتی را بعهده دارند مانع شروع عملیات اجرایی خصوصی سازی دو باشگاه و عرضه سهام اولیه آنها به طرفداران شده است.

سلطانی فر اضافه نمود: در اولین دیداری که با رییسی، رییس جمهور تازه حدود چهل روز قبل داشتم در خصوص ضرورت خصوصی سازی دو باشگاه و اقدامات صورت گرفته گزارش دادم و او هم تاکید نمود تا این اقدام در اسرع وقت انجام گردد.

سلطانی فر توضیح داد: بنده بعد از دیدار با رییس جمهور دیدگاه و دستور مشارالیه را شفاها به وزیر اقتصاد و روسای سازمان های خصوصی سازی و بورس و اوراق بهادار منعکس کردم اما متاسفانه هنوز اقدامی صورت نپذیرفته است.

وی تاکید نمود: برای رشد و توسعه فوتبال کشور باید تمام باشگاه های لیگ رجحان و لیگ یک بصورت واقعی به بخش خصوصی واگذار و به وسیله سهامداران آنها اداره و در چهارچوب ضوابط فیفا مدیریت شوند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برترین و عادلانه ترین شکل خصوصی سازی و واگذاری، تبدیل ماهیت حقوقی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شرکت سهامی عام است که این اقدام به وسیله وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و هم واگذاری سهام ریز آنها به وسیله بازار پایه فرابورس به همه طرفداران میلیونی خواهد بود.

وی گفت: نقشه راه سازمان خصوصی سازی بر اساس مصوبات هیئت عالی واگذاری، طی همین طریق است و امیدوارم که هرچه سریعتر این اقدام مهم شروع گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "سلطانی فر: بوروکراسی اداری مانع واگذاری سرخابی ها شد، تاکید رئیس جمهوری به واگذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: بوروکراسی اداری مانع واگذاری سرخابی ها شد، تاکید رئیس جمهوری به واگذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید