رمبو به سینما باز می شود؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، فرانچایز رمبو با پنجمین فصل خود در سال 2019 به خاتمه رسید اما ایده ساخت یک فیلم یا نمایش تازه بر اساس دیوید مورل شخصیت اصلی رمان نخستین خون هنوز در هالیوود وجود دارد. به غیر از سیلوستر استالونه، کوئنتین تارانتینو برای توسعه این فرانچایز ابراز علاقه نموده بود.

رمبو به سینما باز می شود؟

به گزارش ایرنا، رمبو: آخرین خون - Rambo: Last Blood که بعلاوه با عناوین رمبو 5 یا رمبو 5: آخرین خون نیز شناخته شده، یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اکشن و دلهره آور به کارگردانی آدریان گرونبرگ و نویسندگی سیلوستر استالونه و مت سیرولنیک است که در سال 2019 اکران شد. این فیلم قسمت پنجم و آخرین اثر از سری فیلم های رمبو محسوب می گردد.

آخرین خون با واکنش منفی منتقدان روبرو شد و در زمینه فیلم نامه و طراحی داستان، خشونت گرافیکی، کارگردانی و نژادپرستی نسبت به کشور مکزیک مورد انتقاد نهاده شد. این فیلم 91.5 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن 50 میلیون دلار بود.

اگرچه منتقد فیلم - The Movie Critic به عنوان دهمین و آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو تایید می نماید که برنامه های این کارگردان برای یک فیلم رمبو دیگر وجود ندارد اما این پروژه می تواند به شکل دیگری ادامه یابد.

چندی پیش اعلام شد که کوئنتین تارانتینو در حال نگارش فیلم نامه منتقد فیلم است؛ دهمین فیلم او که فیلمبرداری آن در پاییز سال 2023 شروع خواهد شد.

همانطور که انتظار می رود، جزئیات اندکی درباره منتقد فیلم وجود دارد اما گفته شده که شخصیت اصلی این اثر یک زن خواهد بود و اتفاقات آن در دهه هفتاد میلادی در لس آنجلس جریان خواهد داشت.

نیکلاس آیالا نویسنده و منتقد سینما می گوید: The Movie Critic برای شروع دوباره رمبو خبر بدی نیست که هنوز هم می تواند بدون کارگردان داستان عامه پسند - Pulp Fiction وجود داشته باشد.

آیالا می نویسد: مدتی است که اعلام شده کوئنتین تارانتینو فیلمساز سرشناس با دهمین فیلم بلند خود از کارگردانی بازنشسته خواهد شد و در مارس 2023، رسما منتقد فیلم را معرفی کرد، فیلمی احتمالاً نیمه بیوگرافی که در دهه 1970 اتفاق می افتد.

در حالی که اطلاعات کمی درباره این فیلم در دست است، تارانتینو تایید نموده که بر اساس شخصیت واقعی ساخته نخواهد شد. از این رو، احتمالا داستانی کاملاً اصلی خواهد بود که بیشتر شبیه به Reservoir Dogs است تا Once Upon A Time.

این منتقد و نویسنده اضافه نمود: تارانتینو پیشتر ایده اولیه خود را برای راه اندازی مجدد رمبو فاش نموده و گفته بود: من این کار را انجام خواهم داد و کرت راسل نقش کلانتر و آدام درایور نقش رمبو را بازی خواهند کرد.

او در گفت و گو با مووی وب بعلاوه گفته بود که نسبت به فیلم نخستین خون محصول 1982 علاقه مند است و این را هم اضافه نموده بود که سیلوستر استالونه شخصیت رمبو را اشتباه درک نموده است.

این بدان معناست که اقتباس از یک ویژگی معروف مانند نخستین خون در سبک کارهای او احتمالاً اتفاق نخواهد افتاد.

به نوشته آیالا، یک کارگردان نو می تواند تمرکز بیشتری روی دیالوگ ها و مضامین اصلی دیوید مورل بگذارد تا فیلم نو رمبو به رمان وفادارتر باشد و شاید بتواند ریسک بزرگ تری نسبت به سیلوستر استالونه بپذیرد و رمبو را در انتها فیلم بکشد. آدام درایور و کرت راسل نیز می توانند برای این پروژه حضور داشته باشند و هر کسی که کارگردانی کند می تواند از سبک فیلمسازی کوئنتین تارانتینو الهام بگیرد.

فرنچایز رمبو همچنان گزینه های زیادی برای بازگشت دارد. به عنوان نمونه، سیلوستر استالونه درباره ایده خود برای پیش عایدی رمبو بر اساس سال های نوجوانی شخصیت رمبو به Screen Rant گفته او کاپیتان تیم و محبوب ترین بچه مدرسه و یک ابرورزشکار مانند جیم تورپ بود و جنگ چیزی است که او را تغییر داد.

آیالا می گوید: در حقیقت، پیش عایدی رمبو فیلمی کاملا متفاوت از پنج فصل پیشین خواهد بود و به فاصله گرفتن شخصیت از نسخه بازنشسته استالونه یاری می نماید.

بنابراین، اگر چه راه اندازی مجدد رمبو محتمل است که هرگز امکان پذیر نباشد اما احتمال ها برای ساخت یک اقتباس نو اکنون بیشتر از همواره است.

منبع: فرارو

به "رمبو به سینما باز می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمبو به سینما باز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید