دکوراسیون داخلی منزل بر اساس قوانین فنگ شویی

به گزارش آقای ابوالفضلی، فنگ شویی ریشه در یکسری قوانین کهن و باستانی چین دارد. فنگ شویی هنر ایجاد هارمونی و تعادل بین انسان و طبیعت است. در معنای لغوی فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است و در کل به این معناست که با به کارگیری عناصر مادی میتوان از جریان انرژی و حرکت باد و آب در ایجاد آرامش و زندگی خوب بهره برد. فنگ شویی به شما یاری میکند تا در چهار دیواری اطراف خود با استفاده از یکسری ابزار مختصر انرژی را تقویت کنید و به انرژی مطلوب در پیرامون خود دست یابید. یکی از راه های استفاده از فنگ شویی رهایی از انباشتگی ست.

دکوراسیون داخلی منزل بر اساس قوانین فنگ شویی

اکثر مردم فکر مینمایند که اگر اشیاء و لوازم را انباشته و نگهداری نمایند به میزان دارایی آنها افزوده میشود اما در صورتی که این انباشتگی و ازدحام بر وجود انسان اثر گذاشته و احساس خستگی و درگیری ذهنی ایجاد میکند. انباشتگی باعث ایجاد گرفتگی در جسم میشود و انسان را در گذشته حبس میکند. فنگ شویی روشی مناسب برای رهایی از اثرات منفی ناشی از دریافت انرژی های منفی است.

طراحی داخلی منزل و چیدمان وسایل اگر بر اساس اصول فنگ شویی باشد باعث ایجاد آرامش در ساکنین میشود و انرژی های مثبت را در فضا ساتع میکند که این امر حسی آرام در محیط خانه ایجاد نموده و دغدغه ها و خستگی های روزانه را دفع میکند. در قوانین فنگ شویی در نظر دریافت چند نکته امری کاملا ضروری ست و باید مورد توجه قرار گیرد. این موارد به طور خلاصه در زیر توضیح داده شده اند که به کارگیری آنها گامی موثر در ایجاد آرامش و خلاء ذهنی محسوب میشود.

رنگ

فنگ شویی بر این اصل پایدار است که رنگ میتواند تاثیر عمیقی روی عملکرد مغزی و احساس افراد بگذارد. مثلا رنگ های تیره حس آرامش را در فرد ایجاد مینمایند و رنگ های روشن انرژی را در فرد فعال کرده و او را برای انجام فعالیت شاد و پر انرژی میکند. رنگ های نارنجی و قهوه ای در بحث فنگ شویی نمادی از سلامتی و دانش هستند و رنگ سفید به استحکام پیوند خانوادگی اشاره دارد.

چیدمان مبلمان

در چیدمان مبلمان بر اساس قوانین فنگ شویی باید این نکته را در نظر داشته باشید که مبلمان یا کاناپه باید با درب ورودی فاصله زیادی داشته باشند به نحوی که امکان دید کامل به درب ورودی وجود داشته باشد. مبلمان را باید پشت به دیوار قرار داده و کمی فاصله آن را با دیوار حفظ نمود. چیدمان مبلمان باید به نحوی باشد که هنگام تردد پای شما به پایه مبل ها برخورد نکند. طبق اصول فنگ شویی باید از عسلی های گرد شکل برای کنار مبلمان استفاده نمود زیرا این نوع عسلی باعث میشود انرژی بیشتری در محیط به جریان در بیاید.

تابلوهای نقاشی و قاب های متنوع

به کار بردن تابلوهای نقاشی در دکوراسیون داخلی انرژی محیط را افزایش میدهد و حس سلامتی , آرامش, دانش و شهرت را به ارمغان می آورد. هر فرد دیدگاه متفاوتی نسبت به زیبایی دارد, بنابراین بر اساس حس درونی خود طرحی مناسب برای تابلو انتخاب کنید. در انتخاب قاب عکس یا تابلو باید به این نکته توجه داشته باشید که قاب هایی از جنس فلز یا چوب انتخاب کنید.

آینه

بر اساس قوانین فنگ شویی آینه یکی از عناصر مهم در فضای داخلی خانه است که نقش مهمی در انعکاس انرژی های مثبت در فضا ایفا میکند. آینه های مسطح, محدب و هشت ضلعی در فنگ شویی کاربرد فراوانی دارند. آینه های محدب انرژی منفی را دفع مینمایند و انرژی مثبت را به گوشه و کنار خانه منعکس مینمایند. آینه های هشت ضلعی نیز انرژی مثبت را تقویت مینمایند. حضور آینه در دکوراسیون داخلی که چیدمان آن بر اساس قوانین فنگ شویی ست امری حتمی و ضروری میباشد.

گل و گیاه طبیعی

استفاده از گل و گیاه طبیعی در فضای خانه باعث جریان یافتن انرژی مثبت در فضا میشود. قرار دادن گیاهانی مانند پیچک در فضاهای کم نور باعث تقویت انرژی مثبت در فضا میشود اما گیاهانی با برگ های سوزنی شکل انرژی منفی را به محیط میفرستند.

منبع: ساختمانچی

به "دکوراسیون داخلی منزل بر اساس قوانین فنگ شویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی منزل بر اساس قوانین فنگ شویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید