خواص معجزه آسای گلاب که هرگز نشنیده اید

به گزارش آقای ابوالفضلی، گلاب یکی از پرمصرف ترین عرقیات مفید برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب است و به علت خواص و طبیعت ویژه ای که دارد، معجزه طبیعت نام گرفته است.

خواص معجزه آسای گلاب که هرگز نشنیده اید

یکی از رایج ترین کاربردهای گل محمدی استخراج روغن معطر از آن است. از این روغن بیشتر برای خوش طعم کردن چای، ساخت عطر و غیره استفاده می گردد. یکی دیگر از روش های رایج استفاده از گل محمدی، تهیه گلاب است که محصول جانبی این گل است. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا بیشتر با خواص گلاب برای بدن آشنا شوید.

برطرف پف و تیرگی چشم

به راحتی از اسپری گلاب برای پاشیدن میزانی گلاب روی گلوله های پنبه ای بهره ببرید. پنبه را روی چشمان خود بمالید، به پشت دراز بکشید و 10 دقیقه استراحت کنید.

پاک نماینده چربی

جوش های آکنه از طریق چند عامل ایجاد می گردد. به جز این حضور باکتری ها روی سطح پوست و چربی پوست نیز موجب جوش می گردد. تونر گلاب چربی اضافی پوست را حذف می نماید و تعادل pH را بازمی گرداند.

خواص گلاب به خاطر آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نمایند. رادیکال های آزاد موجود در محیط زیست نشانه های زودرس پیری را نشان می دهند. تونرهای گلاب به عنوان یک سد حفاظتی در برابر رادیکال های آزاد از پوست محافظت می نمایند.

خواص گلاب برای آفتاب سوختگی

صدمات آفتاب روی پوست اثرات طولانی مدت و کوتاه مدت دارد. همچنان که آفتاب سوختگی تسکین می یابد، درد و ناراحتی را تجربه خواهید کرد. بهبود پیشرفته از طریق استفاده ملایم تونر گلاب به دست می آید. نه تنها این محصول پوست را تسکین خواهد داد بلکه از صدمه طولانی به آن جلوگیری خواهد نمود. تونر گلاب فرایند چروک و خطوط ریز ناشی از آفتاب را تسکین خواهد داد.

خواص گلاب برای چشم ها

گلاب مایع را می توان به عنوان بخشی از قطره چشمی خانگی استفاده کرد و نشان داده که فواید عالی برای افراد مبتلا به مسائل چشمی دارد. حتما باید از اصل و با کیفیت بودن گلاب اطمینان حاصل کنید.

مسائل چشمی که گلاب به درمان آن یاری می نماید عبارت اند از:

  • ورم ملتحمه
  • خشکی چشم
  • داکریوسیستیت حاد
  • مسائل دژنراتیو همچون ناخنک و پینگوکولا
  • آب مروارید

عفونت ها

به علت خواص آنتی سپتیک آن و این حقیقت که گلاب فراوری هیستامین از طریق سیستم ایمنی را تقویت می نماید، معین شده که برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید است. از گلاب در تهیه بسیاری از غذاها مانند شیربرنج استفاده می گردد، ویدیوی مجذوب کننده خواص شیر برنج برای سلامتی + ویدیو را حتما ببینید.

خواص گلاب برای مغز

استنشاق بخارات گلاب به لحاظ سنتی به عنوان روشی برای تقویت خلق و خوی شخص استفاده می گردد. این مایع را می توان به صورت خوراکی استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که گلاب دارای خواص ضدافسردگی و ضد اضطراب است. اعتقاد بر این است که باعث ایجاد خواب و تاثیر هیپنوتیزمی مشابه داروهای طبی دیازپام است.

این ماده برای درمان تعدادی از مسائل روانی استفاده می گردد از جمله:

  • افسردگی
  • غم و اندوه
  • استرس
  • تنش

خواص گلاب برای سردرد

همان طور که استنشاق گلاب برای یاری به بهبود خلق وخو مناسب است اعتقاد بر این است که اثرات ضد استرس آن می تواند به درمان سردرد و میگرن هم یاری کند.

گوارش

از خواص گلاب برای بدن اثرات مفید آن برای دستگاه گوارش است. این ماده به برطرف علائم رایجی همچون نفخ و ناراحتی معده، یاری می نماید. مصرف گلاب می تواند به عنوان یک ملین هم عمل کند. این ماده هم میزان آب در مدفوع و هم تعداد دفعات رفتن به دستشویی را افزایش می دهد و ازاین رو درمانی مناسب برای یبوست است. اگر گوارش شما بهم ریخته است و دچار نفخ شده اید مطلب کمبود این ویتامین باعث نفخ شکم می گردد را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 8 خاصیت شگفت انگیز کره کنجد که شما را شوکه می نماید ! را بخوانید.

منبع:مجله سلامت،health

منبع: پیام دلتا

به "خواص معجزه آسای گلاب که هرگز نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص معجزه آسای گلاب که هرگز نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید