جشنواره ملی چای ژاپنی در میان کوه و دشت

به گزارش آقای ابوالفضلی، شهر بیسی واقع در استان اوکویامای ژاپن، ابتکار جدیدی برای برگزاری گردهمایی فرهنگی جشن چای اندیشیده است. آن ها محل برگزاری جشن را به دل طبیعت، کوه و تپه برده اند.

جشنواره ملی چای ژاپنی در میان کوه و دشت

جشن چای که بخشی از فرهنگ ژاپن محسوب می گردد، با حضور تعداد زیادی بازدیدکننده از سراسر دنیا و ساکنین خود ژاپن هرساله برای بزرگداشت و ثبت در تاریخ ژاپن برگزار می گردد. در ابتکاری که سال جاری شهر بیسی واقع در استان اوکویاما اجرا شده است، مردم در کنار جشن چای می توانند در دل طبیعت باشند و از آسمان پرستاره لذت ببرند. در تپه های اطراف این شهر، اتاقک هایی با رنگ های مختلف و روشن در دل شب، به صورت اشکال صور فلکی به روی زمین تعبیه شده اند که در آن ها مردم می توانند چای بنوشند و نگاهی عمیق تر به آسمان بالای سر خودشان داشته باشند.

در اطراف تپه های شهر و دامنه کوه، وجود این اتاق های چای رنگارنگ، جلوه ای زیبا به ناهمواری های منطقه می دهد. ایده ساخت این مکان از طریق معمار معروف ژاپنی، مریوکی اوچیای داده شده است. او معتقد است که از این منطقه بیش از یک جشن چای می توان استفاده کرد. از جمله کاربردهایی که او برای تپه های رنگارنگ در نظر گرفته، برگزاری کنسرت ها، کلاس های نجوم و حتی برگزاری تئاتر و نمایشنامه خوانی است. اتاق های رنگارنگ از ابتدا هم الگو گرفته شده از نجوم و پتانسیل این منطقه برای رصد بوده است. به همین دلیل، رصدخانه بیسی در نزدیکی همین منطقه قرار گرفته است. بعلاوه شکل قرارگیری این اتاق ها روی زمین بیانگر اشکال مختلف صور فلکی است.

مریوکی اوچیای در خصوص سازه خود می گوید:

وجود این سازه ها به صورت پراکنده روی زمین، باعث ایجاد یک محیط گسترده در دل طبیعت شده است که از طریق حضور مردم، شادی و نشاط به آنجا بخشیده می گردد. علاوه بر این طبیعت و محیط اطراف این سازه ها، در نوع خودشان زیبا و بی نظیر هستند که از درون حفره های ساخته شده روی دیوارها به درون آن ها، سرازیر می گردد.

دیواره های خارجی شانزده خانه ای که در تپه ها و دامنه کوه ها ساخته شده، از طریق آینه هایی پوشش داده شده است. وظیفه این آینه ها منعکس کردن رنگ و نور در روشنایی روز و تاریکی شب است. بعلاوه رنگ های بکار رفته شباهت زیادی به رنگ ستاره های صور فلکی دارد، رنگ هایی همچون نارنجی، آبی و زرد.

مریوکی اوچیای اضافه کرد:

ما با ادغام این کمربند تازه از اتاق های چای، در کنار تپه، کوه و آسمان پر از ستاره، خانه چایی ساخته ایم که توانسته است نمای پانورامای شهر را به کلی تغییر دهد.

اگر با تور ژاپن سفر می کنید، دقت کنید که این شهر در برنامه تور شما باشد تا بتوانید به تماشا صور فلکی افتاده روی زمین و جشن چای بروید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "جشنواره ملی چای ژاپنی در میان کوه و دشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی چای ژاپنی در میان کوه و دشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید