توضیحات حاجی بابایی درباره افزایش حقوق کارمندان

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بر اساس مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان مجرد و خانم های متاهل یک میلیون تومان اضافه شده و مشمول فوق العاده ویژه می شوند. برای کارمندان متاهل این مقدار افزایش حقوق یک میلیون تومان به اضافه فوق العاده ویژه، حق عائله مندی و حق اولاد است.

توضیحات حاجی بابایی درباره افزایش حقوق کارمندان

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در شرح مقدار افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان با مصوبه امروز مجلس، گفت: طبق مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان یک میلیون تومان اضافه شده و علاوه بر آن حق عائله مندی حدود 200 هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند 100 هزار تومان و بعلاوه فوق العاده ویژه پرداخت خواهد شد. بر این اساس اگر کارمند مجرد و یا خانم متاهل باشد مقدار افزایش حقوق او یک میلیون تومان به اضافه فوق العاده ویژه خواهد بود و اگر کارمند مرد متاهل باشد یک میلیون تومان به اضافه حق اولاد به اضافه حق عائله مندی و به اضافه فوق العاده ویژه است.

وی درباره فوق العاده ویژه گفت: دولت در لایحه آورده بود که تا 35 درصد برای فوق العاده به هرجایی خواست اضافه کند، اما این مقدار در قانون تا 50 درصد قید شده است؛ لذا بعضی فوق العاده ویژه 50 درصد را گرفته و بعضی نگرفته اند. برای برطرف این مشکل ما عین قانون را آوردیم به این شکل که دولت می تواند با اعتبارات در اختیارش تا 50 درصد فوق العاده ویژه لحاظ کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال 20 درصد برای افزایش حقوق آن ها اعمال شد و ما امروز 30 درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش 50 درصد حقوق می شوند.

حاجی بابایی در خصوص افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: اسفند سال گذشته 30 درصد افزایش حقوق برای آن ها اعمال شد که این مقدار را کاهش داده و برگردانند؛ لذا ما افزایش 15 درصدی حقوق برای اعضای هیات علمی لحاظ کردیم.

وی اضافه کرد: قرار شد بند یک این لایحه یعنی مقدار افزایش حقوق شاغلان مشمول شرکت های دولتی هم بگردد بعلاوه حق اولاد و حق عائله مندی هم به نهاد های عمومی غیر دولتی داده می گردد.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون از اول مهر ماه لحاظ خواهد شد، گفت: مقدار افزایش حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان به اضافه پنج درصد حکم شهریور ماه آن ها به اضافه حق عائله مندی و حق اولاد است؛ اگر این قانون از اول شهریور اجرا می شد این پنج درصد به بازنشسته ها داده نمی شد به همین علت اجرای قانون از اول مهر ماه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به بازنشستگان بیان نمود: بازنشستگان بدانند که هیچ پیشنهادی در مجلس غیر از آنچه ما در کمیسیون برنامه و بودجه آوردیم نبوده است. ما نمی توانستیم جز با توافق دولت یک ریال اضافه کنیم. دست ما غیر از این، باز نبود.

حاجی بابایی در انتها، گفت: آن هایی که از ابتدای سال مشمول 57 درصد و 38 درصد افزایش حقوق نشده اند این افزایش حقوق شامل آن ها خواهد شد. مثلا فردی قرارداد کار تعیین و زیر نظر تامین اجتماعی بوده، اما در شهرداری کار می نموده و 38 درصد افزایش حقوق را نداشته است. این فرد شامل افزایش حقوق فعلی خواهد شد؛ صندوق های خاص مثل صدا و سیما هم شامل این افزایش حقوق می گردد.

منبع: فرارو

به "توضیحات حاجی بابایی درباره افزایش حقوق کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات حاجی بابایی درباره افزایش حقوق کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید