بمب های متحرک در خیابان ، رونمایی از آخرین داده های بیمه در سال 1401

به گزارش آقای ابوالفضلی، چرا باید مال و جان خود را بیمه کنیم؟ در دنیایی که هر لحظه اش با ریسک و خطر همراه است، زیستن بدون پوشش بیمه یعنی استقبال از خسارت. حال این خسارت می تواند به اموال شما وارد گردد یا جان و زندگی تان را بگیرد.

بمب های متحرک در خیابان ، رونمایی از آخرین داده های بیمه در سال 1401

به گزارش آقای ابوالفضلی، چرا باید مال و جان خود را بیمه کنیم؟ در دنیایی که هر لحظه اش با ریسک و خطر همراه است، زیستن بدون پوشش بیمه یعنی استقبال از خسارت. حال این خسارت می تواند به اموال شما وارد گردد یا جان و زندگی تان را بگیرد. کافی است به آمار تصادفات جاده ای نگاه کنید و بدانید که خطر خبر نمی نماید، اما می توان با بیمه، هزینه ناشی از بروز خطر را کم کرد.

چه بسیار زندگی هایی که به خاطر یک تصادف از هم پاشیده و افراد را دچار دردسر بزرگ نموده و به این ترتیب هرگز فکر نکنید که خطر برای دیگران است. به آمارها نگاه کنید تا بدانید که چه تعداد از افراد، به خاطر یک تصادف جان خود را از دست داده اند یا برای همواره از کار افتاده شده اند؛ حال آنکه با خرید یک بیمه نامه می گردد یک سپر حفاظتی برای خود ایجاد کرد.

سالانه افراد زیادی به علت نداشتن بیمه شخص ثالث و وارد کردن خسارت به دیگران یا دوست و یا اعضای خانواده شان که سرنشین خودرو بوده اند، با یک بحران بزرگ روبرو شده اند؛ چه بسیار کسانی که به علت نداشتن یک پوشش بیمه کامل درمان، از پس هزینه های درمان بر نیامده و جان و پس اندازشان را از دست داده اند.

چه خانواده هایی که به علت یک آتش سوزی گرفتار شده اند. راستی چرا خودتان را در برابر خطرها بیمه نمی کنید؟ به این آمارها و نمودارها خوب دقت کنید و از همین فردا خودتان را در برابر خطرها بیمه کنید؛ چرا که گفته اند با بیمه مرا بیم دنیا نیست. بله با بیمه می توان نگرانی را کم و با خیال راحت تر زندگی و کار کرد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که هزینه خسارت دهی ناشی از بیمه نبودن جان و مال افراد در حال افزایش است و حتی در رشته بیمه شخص ثالث با اینکه قانون به صراحت می گوید: بیمه کردن وسایل نقلیه اجباری است، بازهم شاهد بیمه گریزی افراد هستیم. از سوی دیگر افزایش سهم بیمه درمان در سال های اخیر هم به پاشنه آشیل صنعت بیمه تبدیل شده و ضرورت ایجاب می نماید که چاره ای برای این چالش اندیشیده گردد؛ زیرا با افزایش نرخ تورم این خطر وجود دارد که بعضی شهروندان، خرید بیمه را از سبد مصرفی خود خارج نمایند.

حال باید دید در طول برنامه هفتم توسعه چه اقدامی جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه برداشته می گردد و آیا نرخ تورم بالا همچنان به عنوان مانع بزرگ بر سر راه توسعه بیمه های زندگی عمل خواهد نمود؟

منبع: همشهری آنلاین

به "بمب های متحرک در خیابان ، رونمایی از آخرین داده های بیمه در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب های متحرک در خیابان ، رونمایی از آخرین داده های بیمه در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید