بسیاری از آثار هنری، تاریخ انقضا ندارند و می توانند مروج مهدویت باشند

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران/قم برگزیده بخش دل نوشته دومین دوره جشنواره مهدویت بابیان اینکه آثار هنری به خاطر تأثیرگذاری بیشتری که بر مخاطب دارد در انتقال و اشاعه مفهوم انتظار و مهدویت می تواند نقش مهمی ایفا کند، کند: بسیاری از آثار هنری تاریخ انقضا ندارند و می توانند در اعصار بسیاری سبب اشاعه فرهنگ مهدوی شوند.

بسیاری از آثار هنری، تاریخ انقضا ندارند و می توانند مروج مهدویت باشند

قاسم بای، برگزیده بخش دل نوشته دومین دوره جشنواره مهدویت، در گفت و گو با آقای ابوالفضلی بیان نمود: کارشناس ارشد ادبیات فارسی هستم و در شعر به ساحل تخلص دارم و بیش از 25 سال است که در حوزه ادبیات به ویژه شعر فعالیت می کنم.

وی با اشاره به اینکه موضوع انتظار از جمله موضوعاتی است که توجه ویژه ای به آن داشته ام، اظهار کرد: به لطف خدا توانسته ام بیش از یک صد رتبه برتر در جشنواره های ادبی کشور کسب کنم.

وی بیان نمود: مسئله انتظار جزء مهم ترین رسالت های یک مسلمان است، من هم سعی کردم که از این اصل غافل نشوم و با ارائه این موضوع در حوزه شعر و نثر ادبی، قدمی کوچک در این راستا بردارم.

فعال فرهنگی ادامه داد: هنر برای مقبولیت بیشتر و تأثیرگذاری در مخاطب و انتقال بهتر پیام، استانداردها و قوانینی دارد، حوزه شعر هم همین گونه است مثلاً زبان، تخیل و نگاه متفاوت می تواند اثر را برجسته تر کند و طبیعتاً مخاطب بیشتری داشته باشد؛ البته چیزی که در این میان حائز اهمیت است شناخت حقیقی درباره موضوع مهم انتظار است که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان اینکه آثار هنری به خاطر تأثیرگذاری بیشتری که بر مخاطب دارد در انتقال و اشاعه مفهوم انتظار و مهدویت می تواند نقش مهمی ایفا کند، شرح داد: بسیاری از آثار هنری تاریخ انقضا ندارند و می توانند در اعصار بسیاری سبب اشاعه فرهنگ مهدوی شوند؛ مثلاً شعری که صدها سال قبل سروده شده امروزه هم جاری و ساری است.

بای در رابطه با حمایت های اجرا شده از فعالیت های مهدوی برای جهت دهی به آثار بیان نمود: حمایت ها و فعالیت هایی در جامعه وجود دارد اما کافی نیست، باید با توجه به اهمیت مسئله مهدویت و انتظار حمایت ها بیشتر از پیش باشد و حمایت از هنرمندانی که در این حوزه فعالیت دارند، انتشار اشعار شاعران، برگزاری جشنواره ها، نشست های متعدد و... باید افزایش یابد.

برگزیده بخش دل نوشته دومین دوره جشنواره مهدویت در رابطه با جشنواره مهدویت اظهار کرد: جشنواره مهدویت از جشنواره های خوبی است که امیدوارم سال های سال استمرار داشته باشد و برای ارسال آثار بیشتری به جشنواره باید اطلاع رسانی به نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری مطلوب، انگیزه برای حضور در دوره های بعد نیز در شرکت کنندگان و برگزیدگان تقویت می شود، یادآور شد: برای رسیدن به هدف اصلی که خلق آثار هنری مطلوب است باید دبیرخانه جشنواره ارتباطش با شاعرها استمرار داشته باشد و بستری برای شناخت و تبیین بهتر بحث انتظار فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بسیاری از آثار هنری، تاریخ انقضا ندارند و می توانند مروج مهدویت باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از آثار هنری، تاریخ انقضا ندارند و می توانند مروج مهدویت باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید