بزرگ ترین سرمسی جهان شکار شد، عکس

به گزارش آقای ابوالفضلی، حیوانات در میزان های مختلفی هستند، اما صرف نظر از میزان های معمولی، کشف یک گونه پرت، به ویژه یک گونه بسیار بزرگ تر، همواره مجذوب کننده است. وقتی با یک نمونه بزرگ روبرو می شویم، منطقی است که تعجب کنیم که چه چیزی باعث بزرگ شدن آن شده است.

بزرگ ترین سرمسی جهان شکار شد، عکس

به گزارش خبرگزاری آقای ابوالفضلی، سر مسی رایج ترین مار سمی آمریکای شمالی است که در بسیاری از استان های نیمه شرقی ایالات متحده یافت می گردد. این افعی گودال است و اگرچه به مقدار بعضی افعی های چاله ای خطرناک نیست، نیش آن همچنان می تواند دردناک و مخرب باشد. دارای رنگ مسی متمایز و نوارهای تیره تر در امتداد بدن خود است. اگرچه دو گونه متمایز وجود دارد، سر مسی شرقی و سر مسی پهن، اما اغلب به عنوان یکی از پنج نوع سر مسی شمالی، جنوبی، osage، پهن نواری و trans-pecos copperhead شناخته می شوند. تجزیه و تحلیل DNA اینها را به دو گونه ادغام نموده است، اما مردم همچنان به دسته های ذکر شده در بالا اشاره می نمایند.

بیشتر بخوانید:

عکس | این پسربچه جهان را در بهت فرو برد!

ماشین افسانه ای مرسدس بنز چشم ها را خیره کرد/ عکس

اگرچه نوع جنوبی این مارها معمولاً اعضای بزرگ تر این گونه هستند، بزرگترین سر مسی که تا به امروز ثبت شده، سر مسی شمالی بوده که به وسیله دانشگاه جورجیا اکستنشن به طول یک مترو 40 سانتی متر ثبت شده است!

یک چیز جالب در خصوص مارها این است که رشد نامشخصی دارند، به این معنی که در طول عمر خود به رشد خود ادامه می دهند، بنابراین طول عمر علت اصلی مقدار مار است. سه عاملی که می توانند بر این طول عمر تأثیر بگذارند عبارتند از: ژنتیک، در دسترس بودن غذا و اجتناب یا عدم حضور شکارچیان.

اگرچه مارها رشد نامشخصی دارند، اما بیشتر رشد آنها هنوز در دوران جوانی آنها رخ می دهد. این بدان معنی است که طول عمر به تنهایی مقدار سر مسی را شرح نمی دهد. رشد در سال های بعد بسیار کندتر از آن سال های اولیه است. این بدان معناست که بیشتر افزایش مقدار یک مار در جوانی اتفاق می افتد، که به نوبه خود به یک مزیت ژنتیکی اشاره می نماید، بعضی از مارها فقط از نظر ژنتیکی برای مقدار برتر هستند. این سر مسی رکورد شکن احتمالاً از نظر ژنتیکی مستعد رشد تا این حد بوده است.

منبع: azanimals

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بزرگ ترین سرمسی جهان شکار شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین سرمسی جهان شکار شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید