آیا قصد ترک سیگار دارید؟ پس مراقب باشید که &amphellip.

به گزارش آقای ابوالفضلی، سیگاریهایی که سعی در ترک آن دارند، اغلب به مصرف نمایندگان دوگانه نیکوتین تبدیل می شوند

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافته اند وقتی افرادی که سیگار می کشند کوشش می نمایند تا آن را ترک نمایند، بعضی به سمت سیگارهای الکترونیکی می فرایند، اما این افراد اغلب به مصرف نمایندگان دوگانه نیکوتین تبدیل می شوند، که هم سیگارهای سنتی و هم سیگارهای الکترونیکی را دود می نمایند. خبر خوب این است که محققان دریافتند درمان های ترک سیگار که بر جایگزینی نیکوتین و مشاوره متمرکز است، می تواند به ترک سیگار یاری کند.

آیا قصد ترک سیگار دارید؟ پس مراقب باشید که &amphellip.

حدود 1 میلیارد نفر در سراسر دنیا سیگاری هستند و بیشتر آنها می گویند که می خواهند آن را ترک نمایند و بعضی به عنوان گامی در جهت ترک سیگار به سمت سیگارهای الکترونیکی می فرایند. با این حال، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافته اند که تعداد فزاینده ای از این افراد به مصرف نمایندگان دوگانه نیکوتین تبدیل می شوند.

بسیاری از آنها به جای ترک اعتیاد خود، اندازه نیکوتین مصرفی خود را افزایش می دهند. محققان دریافتند خبر خوب این است که درمان های ترک سیگار تایید شده به وسیله سازمان غذا و دارو (FDA) که بر جایگزینی نیکوتین و مشاوره تمرکز دارد، می تواند به این دسته از مصرف نمایندگان دوگانه یاری کند تا ترک کامل نمایند. در واقع، به نظر می رسد که چنین درمان هایی در مصرف نمایندگان دوگانه و بعلاوه افرادی که به طور انحصاری سیگارهای سنتی مصرف می نمایند، مؤثر باشد.

ما درمان مورد تایید FDA مانند جایگزینی نیکوتین، داروی وارنیکلین و مشاوره را برای افراد سیگاری توصیه می کنیم. اما می دانیم که تعداد فزاینده ای از مردم هم از سیگار و هم از سیگار الکترونیکی استفاده می نمایند. خبر خوب این است که درمان صحیح همچنان می تواند به این افراد یاری کند که سیگار نکشند و نیکوتین اضافه شده خود را شکست دهند.

لی شیون چن، دکتر، محقق ارشد، دانشیار روانپزشکی

حدود 70 درصد از کسانی که سیگار می کشند، کوشش می نمایند تا آن را ترک نمایند. 20 درصد دیگر می گویند که می خواهند کمتر سیگار بکشند. اما تنها حدود 5 درصد از کسانی که هیچ درمانی، مانند درمان جایگزین نیکوتین و مشاوره دریافت نمی نمایند، با موفقیت ترک می نمایند.

چن و همکارانش در آنالیز سوابق سلامت الکترونیکی شناسایی نشده بیش از 110هزار سیگاری که بین سال های 2018 تا 2020 در کلینیک های سرپایی مراجعه کردند، دریافتند که تعداد مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی سه برابر شده است. بعضی ظاهراً آغاز به مصرف سیگار الکترونیک به عنوان گامی بالقوه برای ترک کردند، اما به نظر می رسید که بسیاری از آنها گیر نموده بودند. آنها به جای ترک سیگار، آغاز به استعمال سیگار الکترونیکی کردند و در عین حال به کشیدن سیگارهای سنتی نیز ادامه دادند.

درصد نسبتاً کمی اما رو به رشدی از سیگاری هایی که مورد مطالعه قرار گرفتند، در طول مطالعه به مصرف نمایندگان دوگانه تبدیل شدند. حدود 0.8% استفاده دوگانه را در سال اول مطالعه گزارش کردند، اما این تعداد در زمان جمع آوری داده ها به 2.3% افزایش یافته بود. نویسندگان خاطرنشان کردند که تعداد واقعی کاربران دوگانه احتمالاً بیشتر است.

محققان دریافتند که یک نفر از هر پنج نفر مصرف نمایندگان دوگانه (20.8%) سیگار را در عرض 12 ماه ترک می نماید. این آمار ترک در میان افرادی که فقط سیگارهای سنتی می کشیدند مقایسه با 16.8% بود.

به نظر می رسید که درمان درست، راه حلی کلیدی برای کاربران دوگانه باشد. هنگامی که آنها درمان ترک سیگار را دریافت کردند، تقریباً یک سوم (29%) 12 ماه بعد غیرسیگاری شدند. حدود 17 درصد از کاربران دوگانه که تحت درمان قرار نگرفتند، قادر به ترک بودند.

نویسنده اول، دکتر برندان تی. هایدن، رزیدنت جراحی و پژوهشگر جراحی قلب، گفت که اگرچه نرخ ترک سیگار در میان مصرف نمایندگان دوگانه بالاتر بود، اما حدود دو سوم یک سال بعد، حتی پس از درمان، سیگاری باقی ماندند. همراه با این واقعیت که اطلاعات کمی در خصوص اثرات طولانی مدت استفاده از سیگار الکترونیکی برای سلامتی وجود دارد، این بدین معنی است که او و چن توصیه نمی نمایند افرادی که می خواهند سیگار را ترک نمایند آغاز به مصرف سیگار الکترونیکی نمایند.

هایدن گفت: اجماع علمی فعلی این است که استفاده از سیگار، چه سنتی و چه الکترونیکی، برای شما مضر است. اگرچه دستورالعمل های فعلی مصرف سیگار الکترونیکی را برای ترک سیگار توصیه نمی نمایند، اما متوجه شدیم که در میان تعداد فزاینده افرادی که از هر دوی این محصولات استفاده می نمایند، درمان مورد تأیید FDA - مانند درمان جایگزین نیکوتین و درمان حمایتی رفتاری - می تواند به آنها یاری کند تا راحت تر ترک نمایند.

منبع: فوت و فن / news-medical.net

به "آیا قصد ترک سیگار دارید؟ پس مراقب باشید که &amphellip." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قصد ترک سیگار دارید؟ پس مراقب باشید که &amphellip."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید