5 تا از برترین چشمه های آب گرم جهان

به گزارش آقای ابوالفضلی، به ندرت پدیده ای طبیعی را می توان نام برد که مثل چشمه های آب گرم هم آرامش بخش باشد و هم موثر در جوانسازی. این ویژگی های زمین-گرمایی مانند جکوزی های زمین عمل می نمایند واغلب در مناطقی آرام و زیبا و بکر واقع شده اند. در کشور امریکا تعداد زیادی از این جکوزی های طبیعی زمین را می توان یافت اما در دیگر کشورهای جهان هم چشمه های آب گرم فراوان است.

5 تا از برترین چشمه های آب گرم جهان

در این مطلب با تعدادی از این چشمه ها از سراسر جهان آشنا می شویم.

1. تاکاراگاوا اونسن، ژاپن: بازدیدکنندگان از چشمه های آب گرم این شهر، با هدف استفاده از آب های شفابخش به این شهر می آیند اما چشم انداز ها باشکوه آنها را میخکوب می نماید. این چشمه ها در جنگلی آرام که با کوه هایی زیبا محصور شده واقع شده است. نباید فراموش کنید که قبل از حرکت در خصوص چشمه های آب گرم این کشور تحقیق نموده و هنگام سفر به ژاپن حتما یکی از آنها را امتحان کنید.

2. بلو لاگون، ایسلند: شاید مشهورترین چشمه آب گرم جهان همین بلو لاگون در کشور ایسلند باشد، آرام بخش و زیبا مثل عکس های آن. دمای آب این چشمه همواره بین 36 تا 38 درجه سانتیگراد متغیر است. آب های معدنی این منطقه برای پوست عالیست و بخارهای آب گرم تمام سموم بدن را دفع می نماید. اگر قصد سفر به ایسلند را دارید، به هیچ وجه آب گرم بلو لاگون را از دست ندهید، چون هم برای روح و هم برای جسم بسیار خوب است.

3. رودخانه جوشان پارک ملی یلو استون، امریکا: با پیاده روی یک جهت کوتاه در بخش شمال غربی پارک ملی یلو استون، به این رودخانه جوشان می رسید. هرساله گردشگران با استفاده از سنگ های موجود در این منطقه، حوضچه های کوچکی می سازند که آب گرم رودخانه جوشان وارد آن شده و جکوزی های مصنوعی ایجاد می گردد. در تمام فصول سال حتی زمستان، می توانید از این چشمه های آب گرم نهایت لذت را ببرید.

4. پاموک کاله دنیزلی، ترکیه: این چشمه های آب گرم که از 17 استخر طبیعی تشکیل شده اند، درست در پایین خرابه های شهر تاریخی هیروپولیس قرار گرفته است. پاموک کاله با فرم خاص و آب شفاف و سطح سفیدی که دارد، بنظر مکانی از جهانیی دیگر است. بعد از تهیه بلیط هواپیما دنیزلی و سفر به دنیزلی، نباید فراموش کنید که در پاموک کاله می توانید فرهنگ و تاریخ و طبیعت را به صورت یکجا تجربه کنید.

5. ترمه دی ساتورنیا، توسکانی، ایتالیا: دمای آب این چشمه ها 37 درجه سانتی گراد بوده و مملو از مواد غنی معدنی مفید برای پوست، همانند گوگرد است. این چشمه ها به علت دارا بودن آب معدنی، خیلی از مردم محلی معتقدند که خواص درمانی دارد. چشمه های آب گرم طبیعی ترمه دی ساتورنیا از عصر باستان تا کنون مورد استفاده بوده اند. آب این چشمه ها بسیار مطبوع، و غنی شده از املاح مفید است و چشم انداز و حاشیه ای مسحور کننده دارد.

منبع: تریپ

به "5 تا از برترین چشمه های آب گرم جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تا از برترین چشمه های آب گرم جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید