چرا یک چنگال غول پیکر در دریاچه ژنو فرو رفته است؟!

به گزارش آقای ابوالفضلی، چنگال غول پیکر دریاچه ژنو

اگر به سوئیس سفر کنید و سری به دریاچه مشهور ژنو بزنید احتمالا از تماشا یک چنگال غول پیکر که در ساحل دریاچه غافلگیر خواهید شد. دریاچه ژنو که به فرانسوی Lac Léman نامیده می گردد در شهر ویوی (Vevey) و بین لوزان و مونترو واقع شده است و یکی از دریاچه های معروف سوئیس است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید در خصوص دلیل وجود چنگال دریاچه ژنو بیشتر بدانیم.

چرا یک چنگال غول پیکر در دریاچه ژنو فرو رفته است؟!

داستان از کجا شروع شد؟

چنگال غول پیکر یا لافورشت (La Fourchette) نخستین بار در سال 1995 در دریاچه ژنو فرو رفت! در واقع، این چنگال برای گرامیداشت دهمین سالگرد موزه غذا و مواد غذایی ویوی در این محل قرار داده شد. اما متاسفانه اجازه به دلایلی زیبایی شناختی دریاچه اجازه ماندن چنگال در این مکان داده نشد و چنکال غول پیکر به باغی در لوسرن فرستاده شد. این چنگال چندین سال در آن باغ بود تا اینکه حدود 10 سال بعد چنگال به مکان اولیه اش برگشت. در سال 2008 در جریان پتیشین و آراء مردمی شواری شهر اجازه داد که چنگال غول پیکر به دریاچه ژنو برگردد و در آنجا باقی بماند.

از آن موقع به بعد، چنگال غول پیکر به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه و نماد دریاچه ژنو تبدیل شده است. معروفیت این چنگال به حدی است که حتی از موزه مشهور چارلی چاپلین هم محبوب تر شده است و اولویت اول گردشگران به شمار می رود.

این چنگال غول پیکر 8 متر ارتفاع دارد و تا مدت ها به عنوان بلندترین چنگال جهان شناخته می شد تا اینکه چنگالی بلندتر در میسوری ساخته شد و رکورد را از آن خود کرد. اما اهالی منطقه آنقدر روی چنگالشان تعصب دارند که معتقدند چنگال دریاچه ژنو ظرافت و زیبایی بیشتری دارد. البته باید بگوییم که این حرف صرفا از روی تعصب نیست و اگر شما هم این چنگال غول پیکر را از نزدیک ببینید حتما با این گفته موافق خواهید بود.

سازنده این چنگال غول پیکر کیست؟

چنگال غول پیکر 8 متر طول و 1.3 متر عرض دارد و از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است. این چنگال در واقع بخشی از موزه غذای آلیمانتاریوم (Alimentarium) است که در شهر ویوی واقع شده است. در این موزه نمایشگاهی جالب و تماشایی از غذاهای منطقه و همینطور تاریخچه شرکت معتبر و بین المللی نستله واقع شده است.

چنگال غول پیکر دریاچه ژنو به وسیله هنرمند سوئیسی، ژان پیر زاگ و جورج فاور برای دهمین سالگرد موزه آلیمانتاریوم طراحی و ساخته شد. این چنگال در ابتدا در ساحل مقابل مقابل موزه قرار داشت و به مدت یک سال در آنجا بود. تا اینکه همانطور که گفتیم به دلایل مخالفت های شهرداری چنگال به محلی دیگر منتقل شد و در سال 2009 مجددا به دریاچه ژنو برگشت و نزدیک به ساحل در دریاچه فرو رفت!

چنگال غول پیکر دریاچه یکی از دیدنی های این دریاچه است و عکس گرفتن در کنار این دریاچه به یکی از سرگرمی های محبوب گردشگران تبدیل شده است.

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو که به زبان فرانسوی Le Lac Leman نامیده می گردد یکی از جاذبه های پرطرفدار سوئیس است. این دریاچه در شمال رشته های آلپ واقع شده است و بین دو کشور سوئیس و فرانسه واقع شده است. دریاچه ژنو یکی از بزرگ ترین دریاچه ها در اروپای غربی به شمار می رود و بخشی از آن در سوئیس و بخش دیگر در فرانسه واقع شده است. مسافرانی که به این دریاچه می آیند می توانند یک روز لذتبخش را در کنار دریاچه بگذرانند و از سرگرمیات آبی لذت ببرند. می توانید سوار قایق و کشتی های سرگرمیی بشوید و گشتی روی دریاچه زیبای ژنو بزنید. احتمالا در گشت و گذارتان از کنار دریاچه غول پیکر نیز عبور خواهید کرد و می توانید عکس هایی فوق العاده از این چنگال بگیرید. دریاچه ژنو به ویژه هنگام غروب آفتاب چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد می نماید و تماشای آن بسیار لذتبخش خواهد بود.

چه فصلی به دریاچه ژنو برویم؟

در هر فصلی می توان به دریاچه ژنو سفر کرد و از زیبایی بی نظیر آن لذت برد. اما به ویژه در فصل بهار و پاییز کشتی کروز هرروز مسافران را به سرگرمی روی دریاچه می برد. در این دو فصل منظره ها طبیعی اطراف دریاچه نیز بسیار زیبا و مسحور نماینده می گردد و چشم اندازی فوق العاده به وجود می آورد. اما در فصل زمستان نیز این دریاچه بسیار زیبا می گردد و مسافرانی که برای استفاده از پیست های اسکی سوئیس به این کشور سفر می نمایند حتما سری به دریاچه ژنو نیز می زنند.

موزه نستله!

موزه آلیمانتاریوم در واقع به شرکت مشهور نستله تعلق دارد و خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری شهر ویوی به شمار می رود. این موزه آنقدر سرگرم نماینده است که به راحتی می توانید 3-4 ساعت در آن وقت بگذرانید و متوجه گذر زمان نشوید. ساختمان موزه بسیار زیبا و قدیمی است و در حقیقت، دفتر مرکزی شرکت نستله از سال 1936 تا 1985 بوده است. در این موزه می توانید تاریخچه ای از فعالیت های نستله از شروع تا به امروز را ببینید و با محصولات مختلف نستله در گذر زمان آشنا شوید. این موزه در 3 طبقه واقع شده و در هر طبقه سرگرمی های مختلفی برای بازدیدنمایندگان وجود دارد. می توانید چشایی و بویایی خودتان را امتحان کنید و در بازی های کامپیوتری شرکت کنید. محصولات قدیمی نستله در بسته بندی قدیمی آن ها وجود دارد که بسیار نوستالژیک و جالب است. پوسترهای تبلیغاتی قدیمی و دستگاه های فروش محصولات نستله که در دهه های گذشته استفاده می شده در این موزه واقع شده است.

اما این موزه تنها راجع به نستله نیست. با بازدید از این موزه می توانید اطلاعات بسیار زیادی در خصوص غذا و بدن به دست بیاورید. غذاهای ملل و نحوه تهیه آن ها، تاریخچه کشاورزی و سیر تحول ما از کشاوری به سوپرمارکت های بزرگ را می توانید در یک نظر مشاهده کنید. در این موزه یک آشپزخانه موضوعی نیز وجود دارد و ظرف و ظروف و وسایل آشپزی کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است. این آشپزخانه بسیار مجذوب کننده است و انواع آشپزی های ملل و نحوه تهیه غذاها را می توانید ببینید و اطلاعات خوبی کسب کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "چرا یک چنگال غول پیکر در دریاچه ژنو فرو رفته است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا یک چنگال غول پیکر در دریاچه ژنو فرو رفته است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید