نکات هوشمند جادویی برای سالم ماندن در دانشگاه

به گزارش آقای ابوالفضلی، زندگی دانشگاهی نقطه عطف مهمی است که یک نفر از آن عبور می نماید. این مرحله از زندگی شامل لحظات شاد بسیار زیادی هم می باشد. با این حال، این مسئله حائز اهمیت است که فرد باید سلامتی خود را خوب حفظ

نکات هوشمند جادویی برای سالم ماندن در دانشگاه

مترجم: فریبا نوید

منبع:راسخون

....................

زندگی دانشگاهی نقطه عطف مهمی است که یک نفر از آن عبور می نماید. این مرحله از زندگی شامل لحظات شاد بسیار زیادی هم می باشد. با این حال، این مسئله حائز اهمیت است که فرد باید سلامتی خود را خوب حفظ کند. مقاله زیر بعضی از نکات در خصوص سالم ماندن در دانشگاه را ارائه می دهد.

والدین، اغلب به بچه ها شان برای سالم ماندن در دانشگاه اصرار می ورزند. علت آن این است که این دانش آموزان مستقل هستند و باید کارهایشان را خودشان مدیریت نمایند. آن ها به وجود یک حس نو پی می برند که حس آزادی می باشد. با این حال، هم زمان با این حس، بار مسئولیتی از انجام تحصیلات خوب دانشگاهی هم به آن ها اضافه شده است که باید مدیریت همه چیز را خودشان به عهده بگیرند. سلامتی به نام سلامتی مناسب که یک دانش آموز به آن احتیاج دارد تا در این مرحله بتواند از عهده تمام جنبه ها به خوبی برآید، نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.

غذا و نوشیدنی

بعضی از نکات در باره تغذیه سالم برای این دانش آموزان در زیر توضیح داده می شود:

برای صبحانه، فرد باید از مصرف وعده غذایی کامل و سالم مطمئن شود. صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی در طول روز به تعداد می رود و با داشتن یک صبحانه مناسب فرد می تواند هر گونه وعده های غذایی نامناسب یا ناکافی بعدی را جبران نماید.

غذاهای مغذی مانند میوه ها و سایر غذاهای سالم باید جایگزین ویفرها یا دیگر مواد غذایی سرخ شده و تنقلات کم ارزش بسته بندی شده، شود.

همواره تنقلاتی که فاقد ارزش غذایی هستند در بین دانش آموزان محبوب هستند، برای کسی که وقت ندارد یک وعده غذایی مناسب را ذخیره کند و همواره در حال فرار است. با این حال، مواد غذایی بی ارزش می توانند هر از چند گاهی مصرف شوند، اما نباید به یک عادت منظم تبدیل شوند.

علاوه بر این، غذاهای مردود شده نباید مصرف گردند. در برهه زمانی خوردن آجیل و تخمه، خوردن غذای سریع و سبک، ممکن است تا جایی به بدن یاری نمایند که در طول روز بدن انرژی خود را از دست ندهد و آن را در سرتاسر روز حفظ کند.

پرخوری را می توان نتیجه غذاهای متنوعی که اولویت فرد هستند و در کافه تریا دانشگاه سرو می شوند، به تعداد آورد. یک فرد باید در حد اعتدال غذا بخورد و از پرخوری اجتناب ورزد، و وعده های غذایی روزمره خود را تغییر دهد به طوری که بدن، از تغذیه مناسب بهره مند شود.

مصرف اندازه زیادی آب یاری می نماید از هر گونه پرخوری جلوگیری به عمل آید و موجب افزایش تمرکز می شود. بعلاوه به حفظ آب کافی برای بدن یاری می نماید. بنابراین، همواره حمل یک بطری آب در کیف می تواند یک گزینه مناسب باشد.

نوشیدن آب میوه های سالم بیش از نوشیدنی های دیگر مانند کولا توصیه می شود. به این علت که این آب میوه ها جدای از مغذی بودن، در مقایسه با نوشابه کولا، حاوی کالری کمتری می باشند.

افراط گاه و بی گاه در مواد غذایی که روزانه مصرف نمی شوند، از آن جا که یاری می نماید تا جلوی ولع شدید گرفته شود، چیز بدی نیست.

در صورت بروز هر گونه اختلالات جدی در غذا خوردن، فرد باید با پزشک مورد نظر یا متخصص تغذیه در داخل یا در محوطه دانشگاه مشورت کند.

تناسب اندام

هر روز صبح انجام چند تمرین ساده مانند نرمش شنا یا حرکات کششی روش بسیار خوبی برای آغاز روز و بعلاوه حفظ سطح تناسب اندام می باشد.

دانشگاه برای دانش آموزان امکانات استفاده از سالن بدن سازی رایگان را فراهم می آورد. فرد می تواند از آن استفاده کند و با استفاده از ساعات خاموش فعالیت های منظم فردی، سعی کند یک جلسه تمرین روزانه را برای خود فراهم کند.

در نظر گرفتن یک ورزش و انجام آن به طور منظم روش بسیار خوبی برای حفظ سطح تناسب اندام مطلوب می باشد. بعلاوه، مشارکت داشتن در فعالیت های ورزشی در پیدا کردن دوستان نو یاری می نماید و حس ارتباط با آن ها را فراهم می نماید.

دوچرخه سـواری در اطراف محوطه دانشگاه نیـز گزینه ای بسیـار خوب برای کسانی اسـت که عـلاقه ای به پیاده روی ندارند. هر چند آن را به نام یکی از برترین تمرینات برای بهبود تناسب اندام کل بدن نام نموده اند.

خواب

مردم مختلف احتیاجهای خواب متفاوتی دارند. با این حال، 7 تا 9 ساعت خواب بدون وقفه در طول شب برای این دانش آموزان ایده آل می باشد. اگر این اندازه خواب، هر روز ممکن نیست، اطمینان حاصل کنید که در هر زمانی که امکان پذیر است، خواب به اندازه کافی داشته باشید.

از آن جایی که یک چرت کوتاه در طول روز به طور شگفت انگیزی در سطوح انرژی بدن مؤثر واقع می شود، گزینه خوبی می باشد.

فرد باید زمانی که ساعت خواب فرا می رسد، به گونه ای که بدن به اندازه کافی استراحت داشته باشد، در صورت امکان، یک برنامه مناسب روزانه را دنبال کند.

دانسته یا نادانسته، اغلب هم اتاقی ها تمایل به بر هم زدن ساعت خواب دیگری دارند. بهتر است در باره ساعات خوابی که یک فرد باید دنبال کند به آن ها اطلاعات کافی بدهیم و در صورت امکان هم اتاقی هم ساعات خوابی با عادات خواب مشابه برگزیند.

به هر علتی از بیدار ماندن در طول شب اجتناب کنید. زیرا کمبود خواب مناسب، ممکن است اثرات زیان باری بر سلامتی داشته باشد و موجب گیجی و حواس چرتی در کلاس هم باشد.

مدیریت استرس

استرس یک نوع بیماری روانی است که باید از آن اجتناب شود. چندین روش برای مبارزه با استرس وجود دارد که در این مرحله در زیر لیست بندی شده اند:

استرس زمانی بر روی فرد تأثیر می گذارد که وی بیش از حد با فرایندهای فکری سر و کار داشته باشد. با گرفتن زمان خارج از برنامه روزمره زندگی و انجام هر کاری به غیر از کار دانشگاهی، باید راهی طولانی را برای رهایی از استرس طی کرد.

یک برنامه روزانه که تعادل بین کار و تفریح را دارا باشد، به طوری که فکر کمی استراحت داشته باشد را حفظ کنید.

در مواردی به خصوص در حال آماده شدن برای امتحانات، سطح استرس در نتیجه اضطراب بالا می رود. داشتن یک استراحت کوتاه به دور از مطالعات، مفید می باشد به این صورت که توجه فرد منحرف می شود و در این فرایند، استرس کاهش می یابد.

بسیاری از دانشگاه ها برنامه های مدیتیشن و یوگا دارند که به ایجاد آرامش یاری می نماید. به چنین برنامه هایی توجه داشته باشید زیرا سودمند بودن آن ها به اثبات رسیده است.

بیرون رفتن با دوستان، تخریب نماینده بسیار عالی استرس می باشد. علاوه بر این، دنبال کردن تفریح های خاصی مانند نقاشی کردن، شعر نوشتن، یا بازی کردن با بازی های ویدئویی هم می توانند استرس را کاهش دهند.

در خصوص مسائل مربوط به استرس که در دراز مدت به جای مانده اند و نتیجه آن در نمرات منعکس خواهد شد، احتیاج به یافتن یک متخصص از مشاوران و استادان، ضروری خواهد بود.

به طور قطع خاطر نشان می شود که متناسب ماندن چیزی بیشتر از خود انضباطی نیست. برای دانش آموزان، بهتر است که خیلی زود آن را درک نمایند. بیش ترین زمان خود را در دانشگاه با تلقین کردن عادات خوب، یافتن دوستان خوب، و بعلاوه خوب مطالعه کردن سپری کنید.

منبع: راسخون

به "نکات هوشمند جادویی برای سالم ماندن در دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات هوشمند جادویی برای سالم ماندن در دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید