سندرز: آمریکا نباید به عربستان سلاح بفروشد

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرگزاری خبرنگاران- برنی سندرز سناتور مستقل استان ورمونت آمریکا با اشاره به اقدامات مخرب سعودی ها در یمن تاکید کرد، ما نباید با فروش سلاح بیشتر به دولت سعودی پاداش دهیم.

سندرز: آمریکا نباید به عربستان سلاح بفروشد

به گزارش خبرگزاری آقای ابوالفضلی، برنی سندرز سناتور مستقل استان ورمونت آمریکا روز جمعه در توئیتر خود نوشت: درحالی که دولت سعودی به جنگ ویرانگرش در یمن و سرکوب مردم خودش ادامه می دهد، ما نباید با فروش تسلیحات نظامی بیشتر به آن ها پاداش دهیم.

بحث فروش تسلیحات نظامی تازه آمریکا به عربستان سعودی به مبلغ 650 میلیون دلار با مخالفت برخی سناتور های آمریکایی روبرو شده است و آن ها می کوشند مانع از اجرایی شدن آن شوند.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا با فروش 650 میلیون دلار موشک هوا به هوا و تجهیزات مرتبط به عربستان سعودی موافقت کرده است. فروش تسلیحاتی تازه آمریکا به عربستان سعودی اقدامی بر خلاف وعده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتها دادن به جنگ یمن و جلوگیری از تحویل تسلیحات تهاجمی به سعودی ها محسوب می شود.

استفاده از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن غیر نظامیان در یمن از طریق جنگنده های سعودی، نقدها و نگرانی های زیادی را برای مدافعان حقوق بشر ایجاد کرده است.

دولت بایدن در تلاش برای توجیه این معامله تسلیحاتی مدعی شده که صرفا دنبال کمک به عربستان سعودی برای تکمیل ذخایر موشکی است و تاکید کرد که از این موشک ها برای درگیری با اهداف بر روی زمین استفاده نمی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سندرز: آمریکا نباید به عربستان سلاح بفروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز: آمریکا نباید به عربستان سلاح بفروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید