دومین خانه سلامت، امید و زندگی دهپیاله شیراز افتتاح شد

به گزارش آقای ابوالفضلی، نایب رئیس هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز گفت: معتقدیم بدون مشارکت مردم شهرداری در هیچ جای جهان موفقیت ندارد و ما نیز همیشه در راستای توسعه شهر در کنار شهرداری هستیم.

دومین خانه سلامت، امید و زندگی دهپیاله شیراز افتتاح شد

عبدالرضا طاهری در آیین افتتاح دومین خانه سلامت، امید و زندگی دهپیاله با اشاره به اینکه خیرین بار نیستند بلکه بال شهرداری هستند تا شهر ارتقا پیدا کند، گفت: اگر امروز کسی کار خداپسندانه انجام می دهد برای او نیز این کار مزیت هایی دارد، از جمله اینکه کسی که کار خیر انجام می دهد همیشه هدفمند است و بی هدف نیست.

طاهری از آشنایی با سرمایه های اجتماعی، افزایش مهارت های اجتماعی، بهبود عزت، آموزش مهارت اجتماعی به دیگران، فراهم کردن منظره هایی شغلی به عنوان بعضی مزیت های کار خیر اشاره نمود و گفت: این موارد را یک خیر با انجام کار خیر در جامعه ایجاد می نماید.

او گفت: به عنوان مثال در زمینه منظره ها با انجام یک کار خیر چند شغل نیز برای تعدادی از افراد جامعه ایجاد می گردد و چند نفر از آن کار نان می خورند و معیشت آن ها هم تامین می گردد.

شهردار منطقه دو گفت: شیراز در طول تاریخ از خیرین نیک اندیش و بزرگی بهره مند بوده است که اکنون بسیاری از ابنیه، مساجد، حسینیه ها، مدارس و مراکز درمانی در سطح شهر مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد.

محمد تولایی گفت: خیرین نقش موثر و ارزنده ای در توسعه، رفاه و آسایش شهروندان شیرازی داشته اند و به همین دلیل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز نیز در استمرار اقدامات خیر خواهانه پروژه های متعددی در سطح شهر شیراز به ثمر رسانده است.

او با اشاره به اینکه امروز از این مجمع انتظار داریم تا با توجه به وجود منطقه ها محروم و آسیب پذیر در سطح منطقه دو نگاه ویژه تری به منطقه داشته باشند، یادآور شد: خانه سلامت، امید زندگی در مدت پیش بینی شده تکمیل و به من منظور استفاده شهروندان منطقه دو در اختیار قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه دو شیراز با اظهار امیدواری در مورد بهبود شرایط خدمت رسانی مردم گفت: نگاه شهردار شیراز بر خدمات رسانی بیشتر به ویژه در منطقه ها کم برخوردارتر است و تاکیداتی در حوزه خدمت رسانی به ویژه در بخش های کم برخوردار شهر دارند و با این همدلی و شناخت خوب شهردار در آینده شاهد اتفاقات خوب و موثری در منطقه ها مختلف شهر خواهیم بود.

حاج حسین جوکار خیر و سازنده خانه سلامت، امید و زندگی دهپیاله نیز گفت: این دومین خانه سلامت، امید و زندگی است که در منطقه 2 شهرداری شیراز و به نوعی در نقاط محروم ساخته می گردد که ارزش آن 20 میلیارد ریال است.

او با اشاره به اینکه به یاری مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و با همراهی شهرداری و شهرداران منطقه ها اصل را بر این گذاشتیم که بتوانیم در همه منطقه ها و به ویژه منطقه ها محروم شیراز خانه سلامت و امید و زندگی را بسازیم، گفت: این خانه در اختیار انجمن معتادان گمنام قرار می گیرد تا بتوانیم در این زمینه و کاهش آسیب اعتیاد موثر باشیم.

جوکار با اشاره به ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه گفت: امروز خسارت های زیادی به جامعه خانواده، جوانان و نوجوانان از نظر مادی و معنوی به واسطه این موضوع وارد شده است.

او گفت: کارتن خوابی که در سطح شهر با شرایط غیر قابل قبولی دیده می گردد نمونه آن است که علاوه بر آنچه وظیفه دستگاه ها هست وظیفه انسانی ما نیز این است که با هر توانی که داریم این درد را ببینیم و در جهت برطرف آن گام برداریم.

این خیر گفت: امروز مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شیراز آغوش خود را به روی مردم گگردده است و در هر زمینه ایده های مردم را می پذیرد.

جوکار ابراز امیدواری کرد که با همکاری دیگر دستگاه های مختلف و مجامع خودجوش بتوانیم در بحث فرهنگ سازی و شهرسازی به خوبی گام برداریم و در نقاطی که باعث آسیب شده است آن را برطرف کنیم.

آقای ابوالفضلی فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دومین خانه سلامت، امید و زندگی دهپیاله شیراز افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین خانه سلامت، امید و زندگی دهپیاله شیراز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید