دستورالعمل تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به بچه ها

به گزارش آقای ابوالفضلی، همزمان با نزدیک شدن به فصل پاییز، آکادمی طب اطفال در آمریکا (AAP) روز گذشته (سه شنبه) از لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به بچه هاِ شش ماه به بالا در پاییز امسال خبر داد.

دستورالعمل تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به بچه ها

به گزارش آقای ابوالفضلی، این موسسه پزشکی روز گذشته توصیه کرد که بچه ها شش ماهه و بالاتر در پاییز سال جاری، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند و همچنین تاکید شد، برای بچه های که مبتلا به نوع میانه یا شدید کووید 19 هستند، تزریق واکسن آنفلوآنزا تا زمان بهبودی کامل باید به تعویق افتد.

کارشناسان این آکادمی خاطر نشان کردند که متخصصان و مسئولان بهداشت و سلامت در شرایط کنونی، نگران افزایش ابتلا و شیوع آنفلوآنزا در زمستان سال جاری (2021) همزمان با از سرگیریِ آموزش های حضوری در مدارس هستند.

تزریق واکسن آنفلوآنزا می تواند خطر ابتلا به نوع شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به آن را کاهش دهد و همچنین طبق تخمین این آکادمی، حدود 80 درصد از مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در اطفال طی سال های گذشته، مواردی بوده که هنوز واکسینه نشده بودند و حتی نیمی از مرگ و میرهای ناشی از آنفلوآنزا در بچه ها سالم و بدون بیماری زمینه ای رخ داده است.

در همین حال این موسسه واکسن کووید 19 را هم برای تمامی بچه ها 12 سال و بالاتر توصیه کرده است.

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از فاکس نیوز، به گفته یکی از کارشناسان بهداشت این موسسه، سال جاری به دلیل شرایط اوژانسی همه گیری و اشباع بیمارستانها و فشار بر کادر درمان، رعایت اصول بهداشتی برای حفظ سلامت اطفال، اهمیت بسیاری دارد لذا، علاوه بر اطمینان خاطر از واکسینه شدن بچه ها، آن ها هم می بایست پس از بازگشایی مجدد مدارس، موارد بهداشتی از جمله شتشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک در مدرسه و در حین انجام فعالیت های گروهی در محیط های سربسته و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دستورالعمل تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی به بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید