تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در چیست؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، آیا می دانید تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن در چیست؟ عطرها انواع مختلفی دارند؛ از جمله آن ها می توان به عطر، ادکلن، ادو تویلت و ادوپرفیوم اشاره نمود. نوع هر عطر، بر اساس غلظت روغن در الکل و آب معین می گردد؛ به این صورت در یکی از این چهار دسته بندی که اشاره نمودیم قرار می گیرد.

تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در چیست؟

دانستن فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن، می تواند در انتخاب رایحه مورد نظرتان، یاری بزرگی به شما کند. حتما شما هم افرادی را دیده اید که در برخورد اول، بوی عطرشان چنان در مشام آدم می پیچد که فراموش کردن آن، چند روزی زمان می برد. پس از آن هم، هر زمان عطری مشابه آن را استشمام کنید، یاد آن آدم خواهید افتاد.

این خاصیت عطر، شگفت انگیز است. اگر دوست دارید شما هم جزو این افراد باشید و مردم شما را با بوی عطرتان بشناسند، بهتر است با تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن آشنا باشید. در این صورت می توانید انتخاب بسیار بهتری داشته باشید. در ادامه قصد داریم فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن را مورد آنالیز قرار دهیم تا بیشتر با دنیای عطرها و ویژگی های متمایزشان آشنا شوید.

فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن

با دانستن تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم و ادوپرفیوم، شما می دانید که از هر عطری باید توقع چه قیمت و چه اندازه ماندگاری را داشته باشید. در این صورت، می توانید بسیار سنجیده به انتخاب عطر مورد علاقه خود بپردازید. برای آن که بتوانید فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن را به خوبی متوجه شوید، بهتر است ابتدا با تعاریف هر کدام از آن ها به طور جداگانه آشنا شوید.

عطر یا پرفیوم (perfume) چیست؟

عطر یا همان پرفیوم، بین 20 تا 40 درصد روغن دارد. عطرها، بیشترین غلظت ماندگاری را در بین انواع دیگر رایحه ها دارند؛ ماندگاری آن ها معمولا بین 6 تا 8 ساعت است. هرچند بعضی پرفیوم ها تا 24 ساعت هم ماندگاری دارند. بعلاوه، از آنجایی که غلظت الکل داخل پرفیوم پایین است، برترین انتخاب برای پوست های حساس محسوب می گردد.

زیرا کم تر منجر به خشکی یا قرمزی پوست خواهد شد. علاوه بر این، با توجه به غلظت بالای روغن معطر، قیمت پرفیوم از انواع دیگر عطر بیشتر است. گاهی قیمت پرفیوم چنان بالاست که از رایحه آن ها اسپری، مام یا بادی اسپلش می سازند تا کسانی که عاشق رایحه آن عطر هستند اما قدرت خرید آن را ندارند، بتوانند بهره ای هرچند کم از آن رایحه ببرند.

ادوپرفیوم (Eau de Parfum) چیست؟

ادوپرفیوم اسمی ست که احتمالا زیاد شنیده اید؛ اما ممکن است معنی آن را ندانید. ما در این قسمت برای شما توضیح می دهیم که ادوپرفیوم یعنی چه؟ رایحه ادوپرفیوم (EDP) کمی شدیدتر، لوکس تر و قوی تر از ادو تویلت است. این اصلی ترین تفاوت eau du parfum با eau du toilet است.

بیشتر ادوپرفیوم ها، به طور میانه حاوی 15 تا 20 درصد روغن معطر هستند و بعد از پرفیوم، بیشترین غلظت را دارند. به طور میانگین، ادوپرفیوم تقریبا 4 تا 5 ساعت ماندگاری دارد. ادوپرفیوم مردانه و زنانه و با توجه به دوام خوب و قیمت پایین تر آن نسبت به پرفیوم، جزو رایحه های پرطرفدار به شمار می رود.

ادوتویلت (Eau de Toilette) چیست؟

غلظت عطر ادوتویلت (EDT) بین 5 تا 15 درصد است. ادوتویلت، مقرون به صرفه تر از EDP است و یکی از محبوب ترین انواع رایحه های موجود در بازار به شمار می رود. به طور معمول، ادو تویلت 2 تا 3 ساعت دوام دارد و بعضی آن را مناسب مصرف روزانه می دانند. در حالی که EDP بیشتر به عنوان عطری مناسب شب در نظر گرفته می گردد. این دیگر تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم است.

علاوه بر این، با توجه به غلظت کمتر ادوتویلت نسبت به ادوپرفیوم، قیمت آن مقرون به صرفه تر است؛ پس، افراد بیشتری قدرت خرید آن را دارند و این هم دیگر فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم است. بنابراین اگر بخواهیم فرق آن ها را به صورت خلاصه بیان کنیم باید بگوییم:

  • اولین تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در غلظت بالاتر ادوپرفیوم است.
  • دومین تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در ماندگاری بالاتر ادوپرفیوم است.
  • سومین تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در قیمت مناسب تر ادوتویلت است.
  • چهارمین تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در رایحه آن هاست. ادوتویلت اغلب سبک تر و تازه تر است؛ در حالی که ادوپرفیوم معمولا رایحه ای غنی تر و قوی تر دارد.

ادکلن (Eau de Cologne) چیست؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که درباره عطر پیش می آید، این است که تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟ عطر درواقع همان پرفیوم است؛ اما ادکلن در رده های پایین تری از عطر قرار می گیرد. در واقع یک رده پایین تر از ادوتویلت است. ادکلن (EDC) غلظت روغن معطر بسیار کم تری (حدود 2 تا 4 درصد) نسبت به ادوتویلت دارد و این تفاوت ادوتویلت و ادکلن است.

بعلاوه دیگر تفاوت ادوتویلت و ادکلن در این است که ادکلن به طور کلی، مقرون به صرفه تر است و دوام آن حدود 2 ساعت است. در آمریکای شمالی، اغلب از ادکلن به عنوان یک رایحه مردانه یاد می گردد. ادکلن ها دارای رایحه ای سبک، تازه و میوه ای هستند. ادکلن، بیشتر در شیشه های بزرگ عرضه می گردد؛ زیرا با توجه به ماندگاری پایین آن ، دفعات مصرف آن بیشتر است.

تفاوت انواع مختلف عطر در چیست؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه تفاوت مختلف عطر را توضیح دهیم، باید بگوییم تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن، از شدت رایحه یا غلظت عطر خالص ناشی می گردد. یک عطرساز، گاهی بیش از 100 ماده مختلف را با رایحه متفاوت مخلوط می نماید. این مخلوط را یک عطر خالص یا روغن معطر می نامند. به منظور معین قدرت عطر و اطمینان از ایمنی روی پوست، روغن معطر با یک حلال مخلوط می گردد.

یک عطرساز معمولا از الکل (اتانول) برای این کار استفاده می نماید؛ اما این ماده، می تواند روغن یا موم بدون بو هم باشد. به طور کلی، معمولا الکل به عنوان حلال عمل می نماید و غالبا با اندازه کمی آب مخلوط می گردد. ما در این مقاله خاطرنشان کردیم که یک فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن، در مقدار غلظت و ماندگاری آن هاست. این غلظت و ماندگاری، با اندازه الکل موجود در عطر مرتبط است.

تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در قیمت به چه علت است؟

فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم در قیمت معمولا چشمگیر است. از آنجا که ادوتویلت ها حاوی روغن های معطر کم تری هستند، قیمتشان معمولا بسیار کم تر از ادوپرفیوم است. با این حال، ممکن است ادوپرفیوم در مواقعی گزینه باصرفه تری باشد؛ زیرا همان طور که گفتیم، یک فرق بین ادوتویلت و ادوپرفیوم در این است که ادوپرفیوم ها قوی تر هستند.

پس شما می توانید تنها با 2 تا 3 پاف، برای مدت طولانی تری رایحه آن را روی لباستان داشته باشید. این در حالی ست که برای بالابردن شدت رایحه ادوتویلت، ممکن است لازم باشد چندین بار آن را روی لباستان اسپری کنید.

آنچه درباره تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن گفتیم

انتخاب عطری مناسب که ماندگاری بالایی داشته، با شخصیت شما هماهنگ و با جیبتان هم سر دشمنی نداشته باشد سخت است. اما شناخت انواع مختلف عطرها و تفاوت آن ها با هم، به شما یاری می نماید تا بتوانید برترین انتخاب را داشته باشید. به همین منظور، ما در این مقاله سعی کردیم تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم و عطر و ادکلن را برای شما توضیح دهیم.

دانستن این تفاوت ها، انتخاب را برای شما آسان تر می نماید. شما بعد از خواندن این مقاله می توانید با اطمینان بیشتری رایحه مخصوص به خود را پیدا کنید و برای هر مناسبتی از عطری که مخصوص به آن است بهره ببرید. بعلاوه می توانید هر کجا که رفتید، خط عطری از خود به جا بگذارید. مانند همان فردی که به علت بوی عطرش، همواره در فکر شما مانده است. البته بد نیست به این هم فکر کنید که شاید بوی عطر به علت صاحبش در فکرتان ماندگار شده است!

منبع: اسنپ مارکت

به "تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ادوتویلت و ادوپرفیوم در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید