تحریم های فناوری ایران به وسیله دولت آمریکا برطرف شده اند؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، اگرچه کاربران ایرانی در هفته های اخیر در استفاده از گوگل مپ با مشکل روبرو شدند، اما این اتفاق برای بار اول نیست که اتفاق افتاده است.

تحریم های فناوری ایران به وسیله دولت آمریکا برطرف شده اند؟

به گزارش همشهری، روز گذشته خبری منتشر شد که یکی از این تحریم ها برداشته شده است. سرویس API گوگل مپ از دی ماه سال گذشته برای کاربران با IP ایران مسدود شده بود و پس از گزارش کاربران در توییتر، یکی از کارمندان ایرانی گوگل در کامنت ها خبر از پیگیری این مشکل داد.

در نتیجه این پیگیری، تحریم این سرویس برای کاربران ایرانی برطرف شده است. تحریم های حوزه فناوری از سال ها پیش گریبان کاربران و فعالان این حوزه را گرفته است.

درحالی که سال گذشته در رسانه ها اعلام شد که آمریکا بخشی از این تحریم ها را لغو نموده است، اما گزارش کاربران و شرکت های بخش خصوصی نشان می دهد که این موضوع در عمل اتفاق نیفتاده است.

سند موسوم به GL-D2 در ابتدا امیدواری های بسیاری را به همراه داشت. دلیل آن هم این بود که در این سند کسب وکار های ایرانی مشمول برطرف تحریم ها شده بودند. بنابراین، پیگیری های شخصی یک ایرانی شاغل در گوگل شاید به این معنی باشد که از طرق رسمی نمی توان به برطرف تحریم ها امیدوار بود.

منبع: فرارو

به "تحریم های فناوری ایران به وسیله دولت آمریکا برطرف شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های فناوری ایران به وسیله دولت آمریکا برطرف شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید