ادعای مدیر عامل منطقه آزاد کیش؛ زیر ساخت لازم برای میزبانی از طرفداران جام جهانی را نداریم و تنها دولت سیزدهم گام های عملی برداشتند! ، آمادگی راه اندازی اینترنت 5G در جزیره

به گزارش آقای ابوالفضلی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به همکاری و همدلی مردم با این سازمان از آمادگی این جزیره برای برگزاری اردوی پایانی تیم ملی فوتبال ایران قبل از حضور در قطر اطلاع داد.

ادعای مدیر عامل منطقه آزاد کیش؛ زیر ساخت لازم برای میزبانی از طرفداران جام جهانی را نداریم و تنها دولت سیزدهم گام های عملی برداشتند! ، آمادگی راه اندازی اینترنت 5G در جزیره

مهدی کشاورز در مصاحبه با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین شرایط این جزیره برای مشارکت در موارد مختلف در طول برگزاری مسابقات جام جهانی به میزبانی قطر گفت: زیرساخت های مورد احتیاج برای میزبانی از طرفداران مسابقات جام جهانی 2022 قطر در دولت سیزدهم محقق شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه نمود: البته باید برای ایجاد زیرساخت های لازم از 5 سال گذشته برنامه ریزی می شد که متاسفانه اقدامی انجام نشد و این دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور محترم بودند که گام های عملی اثرگذاری در این خصوص برداشتند.

کشاورز تشکیل منظم تیم های کاری متناسب با ماموریت های محول شده و تعیین کردن وظایف دستگاه های اجرایی از جمله منطقه آزاد کیش را به عنوان یک نقشه راه مهم در این رویداد برشمرد و گفت: هنوز به نتیجه ملموس و دلخواه برای بهره برداری از ظرفیت جام جهانی نرسیده ایم ولی دستگاه های مختلف اجرایی با برگزاری جلسات متعدد در حال پیشبرد اقدامات ابلاغی از سوی دفتر معاون اول محترم رئیس جمهور هستند.

وی آماده سازی نخستین زمین هیبریدی کشور در جزیره کیش را یکی از اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای نقش آفرینی در رویداد 2022 قطر بیان کرد و گفت: در 6 ماه گذشته گام های موثری برای آماده سازی زمین هیبریدی در سطح استاندارد، معادل زمین های تدارک دیده شده در قطر برداشته شده است.

کشاورز از آمادگی بهره برداری از زمین های چمن کیش جهت استقبال و برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال در آبان سال جاری اطلاع داد و بیان داشت: مکاتبات لازم با فدراسیون فوتبال مبنی بر آمادگی کامل میزبانی از تیم ملی فوتبال در جزیره کیش برای برگزاری اردوی انتهای انجام شده و امیدواریم با توجه به تشابه شرایط آب و هوایی کیش و دوحه، فدراسیون فوتبال از این پیشنهاد منطقه آزاد کیش استقبال کند.

وی از آمادگی ترمینال نو فرودگاه بین المللی کیش و باند جنوبی ترمینال فرودگاه برای بهره برداری در ایام جام جهانی اطلاع داد و اضافه نمود: طی سال های متمادی جزیره کیش با مسائلی در حوزه شهری از جمله قطعی برق روبرو بود که با همکاری دو شرکت آب و برق و ماهتاب کیش تا حدودی این مشکل نیز برطرف شده است.

مهدی کشاورز به موضوع مسائل فاضلاب کیش اشاره نمود و اضافه نمود: با افتتاح مُدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال جزیره کیش، 75 درصد از ظرفیت جذب و تبدیل فاضلاب جزیره کیش افزایش یافته و ظرفیت فاضلاب جزیره به 17500 متر مکعب در روز رسیده است.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به تجمیع دکل های مخابراتی برای برطرف مشکل ارتباطات سیار و قطعی تماس ها اشاره نمود و گفت: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های جام جهانی 2022 قطر توافقاتی با اپراتورهای مطرح کشور انجام شد که براساس آن شرایط برای راه اندازی اینترنت پرسرعت 5G در جزیره کیش فراهم شده است.

مهدی کشاورز خاطر نشان کرد: حدود 75 کیلومتر فیبرنوری در جزیره کیش راه اندازی شده که دیگر مسئله ای در مورد ارتباطات امن و پایدار اینترنتی وجود ندارد.

این مقام مسئول به زیباسازی فضای شهری در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر اشاره نمود و گفت: فعالیت هایی از قبیل نورپردازی فضای شهری و زیباسازی فضای سبز کیش از هفته آینده در کیش شروع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی نسبت به طراحی و اجرای جشنواره جزیره فوتبال اقدام نموده ایم که از آبان ماه طرفداران و علاقه مندان شاهد اجرای جشنواره ها و برنامه های متنوع این جشنواره فوتبالی مجذوب کننده خواهند بود.

مهدی کشاورز ضمن اشاره به مکاتبات انجام شده به وسیله دبیرخانه شورایعالی منطقه ها آزاد جهت بازگرداندن مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش، از برقراری چند خط پروازی نو به وسیله سه شرکت های هواپیمایی طی هفته های اخیر به مقصد کیش اطلاع داد و گفت: به میانگین صعودی 57 پرواز در روز رسیده ایم که قطعا این تعداد پرواز با برنامه ها و ریدادهای متنوعی که تا انتها سال برای جزیره کیش برنامه ریزی شده همچنان افزایش خواهد یافت.

کشاورز در نهایت توضیح داد: اقدامات نهایی برای حضور دو کشتی کروز با کوشش های بخش خصوصی در جزیره کیش انجام شده و خوشبختانه با همکاری فدراسیون فوتبال موضوع تهیه بسته های سفر مقرون به صرفه قیمت طرفداران به قطر به وسیله جزیره کیش در حال تحقق است.

منبع: چمدان

به "ادعای مدیر عامل منطقه آزاد کیش؛ زیر ساخت لازم برای میزبانی از طرفداران جام جهانی را نداریم و تنها دولت سیزدهم گام های عملی برداشتند! ، آمادگی راه اندازی اینترنت 5G در جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مدیر عامل منطقه آزاد کیش؛ زیر ساخت لازم برای میزبانی از طرفداران جام جهانی را نداریم و تنها دولت سیزدهم گام های عملی برداشتند! ، آمادگی راه اندازی اینترنت 5G در جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید