آموزش ساخت پادری با کاموا و گونی

به گزارش آقای ابوالفضلی، پادری از وسایل مورد نیاز هر خانه ای است. ساخت پادری با کاموا و گونی کار سختی نیست. برای این کار به توپک های کاموایی نیاز دارید. از کنار هم قرار دادن تعدادی از این توپک ها می توانید پادری های زیبا با طرح و رنگ دلخواه خود را بسازید.

آموزش ساخت پادری با کاموا و گونی

آقای ابوالفضلی | سرویس خانه داری - تا به حال به این فکر کرده اید که وسایل منزلتان را خودتان با ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها بسازید؟! یکی از چیزهایی که بسیار هم مورد علاقه خانم هاست پادری است. این شبه فرش های کوچک را هر کجای خانه می توانید قرار دهید اما معمولا برای جلوی درب حمام و دستشویی کاربرد بیشتری دارد. ممکن است بارها به بازار رفته و نتوانسته باشید طرح و رنگ مورد علاقه تان را پیدا کنید. خب، ما امروز قصد داریم شیوه ای بسیار آسان به شما یاد دهیم تا بتوانید به تنهایی زیباترین پادری ها را مطابق سلیقه خودتان تهیه کنید. این کار تنها به کمی صبر و حوصله شما نیاز دارد. علاوه بر استفاده از کاموا، با وسایل دیگری نیز می توانید پادری بسازید که آموزش برخی از آن ها در لینک های زیر واقع شده است.

بیشتر بسازید:

  • آموزش تصویری ساخت پادری مدرن سنگی
  • آموزش تصویری و آسان دوخت پادری زیبا با پارچه

آموزش ساخت پادری با توپک های کاموایی

ابزار اصلی که برای تهیه این پادری زیبا نیزا دارید کامواست. استفاده از کامواهای رنگی، زیبایی کار شما را دو چندان می کند. اما با این وجود می توانید از یک رنگ هم استفاده کنید. این کاملا به سلیقه شما و هماهنگی رنگ انتخابی تان با دکور و سایر وسایل منزل تان بستگی دارد.

قبل از اینکه دست به کار شوید، وسایل زیر را آماده و کنار دستتان قرار دهید:

  • کاموا با ضخامت متوسط
  • استوانه های مقوایی یا پلاستیکی (2 عدد)
  • قیچی
  • تور کوبلن

شروع کار

1. مرحله اول مربوط به ساخت توپک های کاموایی است. مطابق شکل ابتدا دو استوانه را کنار یکدیگر قرار داده و نخ کاموا را به دور آن بپیچید. هر چقدر نخ را بیشتر به دور استوانه ها بپیچید، درنهایت توپک کاموایی پرتری خواهید داشت. توجه داشته باشید که ابتدا حدود 10 سانتی متر از نخ کاموا را برای گره زدن آخر کار آزاد بگذارید.

2. پس از اینکه کاموا را به دور استوانه ها پیچیدید کمی از نخ آن را نگه داشته و نخ کاموا را قیچی کنید. در این مرحله باید دو نخ ابتدا و انتهای کاموا را به یکدیگر گره بزنید.

3. حال باید استوانه هایی که درون کامواها واقع شده است، خارج کرده و گره ای که در مرحله دو زده بودید محکم تر کنید.

4. با قیچی دو طرف کاموای پیچیده شده را برش زده و آن را از یکدیگر جدا کنید. برای تمیزی کار بهتر است اضافی نخ های کاموا را با قیچی ببرید.

5. به اندازه مساحت تور کوبلنی که برای این کار در نظر گرفته اید به ترتیبی که گفته شد توپک های کاموایی درست کنید.

6. حال توپک ها را یکی یکی روی تور قرار داده و نخ های آن را از پشت تور محکم گره بزنید.

7. مرحله شماره 7 را تا جایی ادامه دهید که تمام سطح تور از توپک ها پوشیده شود.

8. پادری شما به این شکل بسیار زیبا آماده می شود. به همین سادگی!

اگر طرح خاصی در نظر دارید می توانید قبل از قرار دادن توپک ها روی تور آن را با ماژیک روی تور کوبلن کشیده و طبق طرح جلو بروید. برای ساخت پادری اتاق کودک بهتر است از طرح های عروسکی یا شخصیت های کارتونی مورد علاقه شان استفاده کنید.

امیدواریم از این آموزش ساده برای ساخت پادری استفاده لازم را برده باشید و بتوانید پادری های زیبایی در طرح ها و رنگ های مختلف برای منزل تان تهیه کنید. در صورتیکه در این رابطه سوالی دارید یا نکته ای به ذهنتان می رسد با دیگر خوانندگان آقای ابوالفضلی در قسمت نظرات به اشتراک بذارید.

منبع: setare.com

به "آموزش ساخت پادری با کاموا و گونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت پادری با کاموا و گونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید