توصیه لاوروف به غرب: از تحمیل اراده خود بر دیگران دست بردارید

به گزارش آقای ابوالفضلی، وزیر خارجه روسیه به رهبران کشورهای غربی توصیه کرد که برای بهبود روابط با مسکو، آنها باید سیاست های منسوخ شده امپریالیستی را کنار گذاشته و عادت دیکته کردن خواست و اراده خود بر سایر کشورها را فراموش نمایند.

توصیه لاوروف به غرب: از تحمیل اراده خود بر دیگران دست بردارید

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در آموزشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه قرقیزستان اعلام نمود، بسیاری از رهبران کشورهای غربی سیاست های منسوخ شده ای را در پیش گرفته اند که منجر به تیرگی روابط بین غرب و روسیه شده است.

به عقیده وی، بهترین راه برای انتها دادن به این شرایط غیرطبیعی کنار گذاشتن راه های امپریالیستی است. غرب بهتر است عادت دیکته کردن خواست و اراده خود بر سایر کشورها را فراموش کند.

وزیر خارجه روسیه در عین حال یادآور شد که بعضی شرکاء از مسکو می خواهند تا توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران داخلی اوکراین را رعایت کند، ولی این مسئله امکان ندارد. برای اینکه نامی از روسیه در این توافقنامه ذکر نشده و روسیه یکی از طرفین این مناقشه نیست. به گفته وی، این در حالی است که بعضی اظهارات مقامات کنونی اوکراین را می توان به عنوان رد توافقنامه مینسک ارزیابی کرد.

لاوروف تاکید نمود که روسیه به عنوان عضو گروه تماس و گروه نرماندی همه کوشش خود را انجام خواهد داد تا به حل و فصل بحران داخلی در اوکراین با توجه به اجرای کامل توافقات مینسک یاری کند.

وزیر خارجه معتقد است که کی یف را در مقابل انتخاب بین روسیه و اروپا قرار داده اند. اوکراین قربانی یک کودتای از خارج تحریک شده است و تحت راهنمایی خارجی قرار گرفته و در نتیجه با از دست دادن صنعت خود، رو به عقب بازگشته است.

وی یادآور شد که هنوز مناقشه نظامی در منطقه دونباس حل نشده باقی مانده و لازم است تا شکاف عمیق موجود در جامعه اوکراین رفع گردد.

تقویت مرزهای کشورهای آسیای مرکزی با افغانستان بسیار لازم است

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در نشست سران خود که روز پنجشنبه در بیشکک پایتخت جمهوری قرقیزستان برگزار می گردد، راه های تقویت مرزها با کشور افغانستان، جایی که تروریست ها می توانند به منطقه آسیای مرکزی نفوذ نمایند، را آنالیز خواهند کرد.

وی گفت: اوضاع در افغانستان به دلایل منطقی بسیار مورد توجه است: اولاً این تهدید وجود دارد که در شمال افغانستان تروریست ها فعال شوند و تعداد آنها از هم اکنون چندین هزار نفر است. آنها می خواهند تا در آنجا عرصه ای برای ادامه حرکت خود و برای نفوذ به آسیای مرکزی ایجاد نمایند. آنها این مسئله را پنهان نمی نمایند. ما مطمئناً می خواهیم تا شرکایمان در منطقه و همچنین خود ما احساس امنیت نمایند. به همین دلیل ساختارهای امنیتی، به خصوص سازمان پیمان امنیت جمعی نقش بسیار ضروری و مهمی در این رابطه دارند و در نشست سران روز پنجشنبه اقدامات بعدی برای تقویت مرزهای مشترک ما افغانستان آنالیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "توصیه لاوروف به غرب: از تحمیل اراده خود بر دیگران دست بردارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه لاوروف به غرب: از تحمیل اراده خود بر دیگران دست بردارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید